מופעי תרבות ייפתחו? "אנחנו אחרונים ברשימה"

בדיון השתתפו בכירים מעולם התרבות, מנכ"לית בית ליסין: "לא הכנסנו שקל בחמישה חודשים". בעקבות הדברים המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הבטיח להעביר לממשלה מתווה לפתיחת מופעי תרבות ביומיים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 14:06 ו באב התשפ

מופעי תרבות ייפתחו? "אנחנו אחרונים ברשימה"
ועדת קורונה, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה של הכנסת קיימה היום (ב') דיון סביב המשבר של ענף התרבות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הדיון עסק בכ-150 אלף אנשי התרבות הכוללים את כל הנוגעים בנושא מאנשי תחזוקה ועד האמנים עצמם, שמצאו עצמם ללא פרנסה. בין האמנים שמשתתפים בדיון: מנכ"לית בית לסין ציפי פינס, הזמר אביב גפן, הקומיקאי ישראל קטורזה, אבי שושני, שרון בר לב ודליה שימקו. ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה בפתח הישיבה: "בתקופות הכי קשות בזמן מלחמות, זכורים לי האמנים שהגיעו לשמח אותנו. מה שנעשה כאן, זה ננסה למצוא את הדרך להחזיר את הענף לפעילות".

ציפי פינס אמרה בדיון: "האדמה רועדת, אנחנו יושבים בבית חמישה חודשים ואין תאריך יעד. הפתגם 'ההצגה חייבת להימשך' איבד משמעות". פינס יצאה נגד זה שהתרבות היא האחרונה לחזור בזמן המשבר בעוד שבענפים אחרים כבר עורכים מתווה: "לא ייתכן שעלינו לא מדברים. מדברים על טיסות אבל לא על חזרה שלנו. האולמות הגדולים הם הנפגעים הגדולים. לא הכנסנו שקל אחד. אם זה יימשך – לא נוכל להיפתח אי פעם. עד עכשיו דיברנו יפה. אני לא רוצה להגיד שנפתח אם לא יתנו לנו, אבל זה סוג של מרד".

ועדת קורונה

ועדת קורונהצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס לנתוני התחלואה וטען כי ניתן לציור מתווה לפתיחה של ענף התרבות: "אנחנו רואים איזושהי התייצבות ברמת התחלואה ויש פה הזדמנות לעשות שינוי. במשרד הבריאות מנסים לראות איך אנחנו יכולים לעזור למקומות האלה. אנחנו רוצים לבוא עם חבילה אחת כוללת שתהיה יותר ברורה לציבור, וזה נמצא בשלבי הכנה. מחר-מחרתיים זה יהיה מוכן ונביא את זה לממשלה. יש לנו שבועיים להגיש את התקנות לכנסת במסגרת חוק הקורונה החדש".

ראש הוועדה שאשא- ביטון ענתה לגרוטו: "אנחנו רוצים לייצר מציאות שבה אנחנו בשכל ובהיגיון פותחים את ענף התרבות - עם ויסות נכון של הקהל שמגיע ומגבלות שייצרו את המענה לענף הזה. אני מבקשת ממך שהמתווה יאורגן לצו שיאושר בממשלה עוד השבוע. אנחנו מתחייבים כוועדה לאשר את זה כבר התחילת השבוע הבא".