דרישה מהיועמ"ש: העמד לדין את יוצרי "היהודים באים"

חברי כנסת ופעילי ציבור דתיים קוראים ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את יוצרי התכנית "היהודים באים" שמשודרת בכאן 11. ח"כ סמוטריץ: "התכנית מבזה את קדשי ישראל ובזה לרגשותיהם של רוב אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 09:54 ו באב התשפ

דרישה מהיועמ"ש: העמד לדין את יוצרי "היהודים באים"
צילום: היהודים באים - צילום מסך

סערה חדשה סביב תכנית הסאטירה  היהודים באים:, חברי כנסת ואנשי ציבור דתיים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להעמיד לדין את יוצרי תכנית הסאטירה "היהודים באים" שמשודרת בכאן 11 של תאגיד השידור הציבורי, בטענה כי הם פוגעים ומזלזלים ברגשות הציבור וביהדות. 

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה ליועץ המשפטי לממשלה במהלך סוף השבוע בדרישה לפתוח בחקירה נגד תכנית הסאטירה. "בגין הפרסומים הקשים, הפוגעים ברגשותיהם של מיליונים בישראל, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים. לכל הפחות ראוי כי הפגיעה הקשה ברגשי הדת של רבים, הממומנת על ידי הציבור הישראלי, תחדל מכאן ולאילך".

ח"כ ארבל מציין במכתבו ליועץ המשפטי כי, "התכנית כוללת מערכונים מבישים המבקשים ללעוג להלכות הדת, למסורת ישראל, לנביאים ולמיליוני יהודים שהיהדות היא עיקר חשוב בחייהם", וכי דבר זה גרם לו לזעזוע. בין דבריו הזכיר חבר הכנסת מערכון הלועג לשם השם באופן מפורש ומבזה.

מי שעוד התייחס לתכנית במהלך הימים האחרונים הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שטען ש"היהודים באים" היא סיבה מעולה לתמוך בהצעת החוק של חבר הכנסת שלמה קרעי להפרטת תאגיד השידור הציבורי. הוא טען בחשבון הטוויטר שלו כי. "היהודים באים" שמבזה בחוצפה את קדשי ישראל ובזה לרגשותיהם של הרוב הגדול של אזרחי ישראל, יהודים ושאינם, ממומנת מהכסף של כולנו. זו סיבה מספקת להעביר את החוק הזה".

https://twitter.com/bezalelsm/status/1286598907997433856