כהנא לנתניהו וגנץ: "חתמו על אישור מדיני לשכונת עטרות"

בעכבות עיכוב מתמשך באישור בניית שכונת עטרות בירושלים, ח"כ מתן כהנא פנה לראש הממשלה ושר הביטחון ודרש מהם לתת אישורי בנייה: "אויבנו מפרשים זאת כחולשה ורפיון בריבונותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 10:53 ה באב התשפ

כהנא לנתניהו וגנץ: "חתמו על אישור מדיני לשכונת עטרות"
צילום: Yossi Zeliger

לאור עיכוב מתמשך באישור מדיני לבניית שכונת עטרות, זאת גם לאחר פניית משרד הבינוי והשיכון לראש הממשלה בבקשה שיקדם את האישור הנדרש, פנה הבוקר ח"כ מתן כהנא (ימינה) לראשי הממשלה גנץ ונתניהו ודרש מהם כי יסדירו את אישורי הבנייה על ידי 

"התוכנית לבנית השכונה הנ"ל ממוקמת בצפונה של העיר ירושלים ועתידים להיבנות בה אלפי יחידות דיור ועוד שטחי מסחר נרחבים. כבר בחודש פברואר האחרון משרד הבינוי והשיכון השלים את התוכניות לבנית השכונה וכעת ממתינים לאור ירוק מדיני מצדכם", הסביר כהנא.

עוד כתה כהנא בפנייתו לראשי הממשלה: "הרחבת הבניה באזור ירושלים צריכה להיות בראש סדר עדיפות כדי להקל על הצפיפות בעיר ולהביא להפחתה משמעותית במחירי הדיור, במיוחד בתקופה כלכלית קשה זו. נוסף על כך, בנית השכונה תזניק את כלכלת ירושלים והסביבה ותעניק חוסן תעסוקתי לכלל תושבי הסביבה".

לסיום דרש ימינה את התערבותם בהסדרת הבנייה: "אינני רואה שום סיבה שתוכנית בניה בסדר גודל מדיני תתעכב במשך חמישה חודשים שעה בה מחירי הדיור גוהים ומצוקת אזרחי ישראל הולכת ונעשה מורכבת מיום ליום. נוסף על כך, אני סבור כי בכל יום בו מדינת ישראל מהססת להראות את זכותה הטבעית והלגיטימית לבנות ולהתיישב בארץ ישראל - אויבנו מפרשים זאת כחולשה ורפיון בריבונותנו. אני קורא לכם ומחזק ידכם לאשר בהקדם את התוכנית לדיון להפקדה בוועדה המחוזית."