המחאות בבלפור: המשטרה עצרה 55 חשודים על הפרות סדר

לאחר ערב נוסף של הפגנות מימין ומשמאל סמוך לבבית ראש הממשלה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות ואף לעצור מפגינים כדי לסיים את המחאה. במהלך ההפגנה עלה חשד כי אחד המפגינים הוא חולה קורונה מאומת שהגיע ללא מסכה, אולם לאחר בדיקה של המשטרה נמסר כי הוא סיים את ימי הבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/20 08:18 ג באב התשפ

המחאות בבלפור: המשטרה עצרה 55 חשודים על הפרות סדר
ירושלים, אמש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ערב נוסף של הפגנות סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, המשטרה עצרה או עיכבה 55 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.  במהלך ההפגנה עלה חשד כי אחד המפגינים הוא חולה קורונה מאומת שהגיע ללא מסכה, אולם לאחר בדיקה של המשטרה נמסר כי הוא סיים את ימי הבידוד. 

על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי.

בתוך כך, גם מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לירושלים הערב (ה')  כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות כוחות המשטרה בשתי ההפגנות המתקיימות באזור בית ראש הממשלה.

לאחר ששוחח עם המפקדים והשוטרים במקום אמר מ"מ המפכ"ל: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות קשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזה תקופה ממושכת, כמעט מדי יום"