נתניהו ואדלשטיין בהצהרה מיוחדת: "נצמצם את קבינט הקורונה בחצי"

על רקע ההתפתחויות האחרונות, ראש הממשלה ושר הבריאות הכריזו באופן רשמי על פרוספור גמזו 'כפרויקטור קורונה'. נתניהו התייחס בהצהרה גם להפגנות נגדו: "אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות ולתקיפת שוטרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 20:37 ב באב התשפ

נתניהו ואדלשטיין בהצהרה מיוחדת: "נצמצם את קבינט הקורונה בחצי"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, ועם מינוי פרויקטור לניהול המשבר, יחד עם משרד הבריאות, מתייצבים הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין להצהרה מיוחדת, בה הסבירו מה יהיו הסמכויות של פרופסור רוני גמזו שמונה לפרויקטור הקורונה. 

"המשימה המרכזית של פרויקטור הקורונה הלאומי שמינינו - הפרופסור רוני גמזו - היא לקטוע את שרשרת ההדבקה ולגבש אסטרטגיית יציאה להפעלת הכלכלה ופתיחת המשק בשגרה בטוחה בצד הקורונה", הסביר נתניהו והוסיף: "פרופ׳ גמזו יקבל את כל הסמכויות הדרושות ולצה״ל יהיה תפקיד מרכזי במאמץ. יחד איתו נקבל את ההחלטות המקצועיות והטובות ביותר לאזרחי ישראל". 

עוד אמר נתניהו: "אנחנו נמצאים במלחמה וצריך לפעול מהר. בתחילת השבוע נאשר בממשלה ובכנסת את המענקים לכל אזרח שיגיעו אליכם. נביא עוד תוכניות כדי להזרים עוד כסף אליכם". 

ראש הממשלה התייחס גם להפגנות נגדו: "אני קורא למפגינים מכל צד שהוא - שימרו על ההנחיות והבריאות, ושימרו על כבוד המדינה שלנו. אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש של המנורה בכנסת. אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות ולתקיפת שוטרים". 

נתניהו התייחס גם למשברים הקואליציוניים והסביר כי הכלכלנים קובעים שצריך להעביר תקציב חד שנתי:  "אני לא חותר לבחירות, זה אבסורד. אנחנו בעיצומו של משבר". כחול לבן מיהרו להגיב: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים:  לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים. אזרחי ישראל כבר הבינו: עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".

נזכיר, משרד הבריאות עדכן כי מחצות ועד השעה 19:00 אובחנו 1,022 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. זאת לעומת 1,326 מאובחנים חיוביים לנגיף בשעה המקבילה אתמול. מספר החולים הפעילים עלה ל-33,097. מצבם של 302 חולים מוגדר קשה, מתוכם 83 מונשמים. עוד שבעה בני אדם נפטרו מסיבוכי הנגיף מחצות ובכך עלה מניין הנפטרים הכולל ל-440 בני אדם. 18,077 בדיקות בוצעו מחצות ועד שעת העדכון, 6.4% מתוכן חיוביות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן