קריאה לראשי החמ"ד: החזירו תמיכתם בהשתלמות מורים בנושא להט"בים דתיים

שורת ארגונים דתיים ליברלים בהם 'נאמני תורה ועבודה', 'בית הלל' ו'קולך' קוראים לראשי החמ"ד: החזירו את תמיכת החמ״ד בהשתלמות בנושא נערים ונערות דתיים הנמשכים לבני מינם

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 14:48 ב באב התשפ

קריאה לראשי החמ"ד: החזירו תמיכתם בהשתלמות מורים בנושא להט"בים דתיים
להט"בים דתיים, אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות החלטת החמ״ד להסיר את הלוגו שלו מהשתלמות למורים בנושא נערים ונערות דתיים הנמשכים לבני מינם, אותה יצרו אנשי טיפול ממכון באר אמונה מתנועת אמונה, קוראים היום ארגוני רבני בית הלל, נאמני תורה ועבודה, תנועת הקיבוץ הדתי, קולך ומרכז יעקב הרצוג לראשי החמ"ד להחזיר את תמיכתו של החמ״ד בהשתלמות זו. 

בקריאה הפומבית שמפרסמים הארגונים נכתב:
"אנשי טיפול וחינוך מנוסים ממכון "באר אמונה" מתנועת אמונה יצרו השתלמות למורים בנושאי נערים ונערות הנמשכים לבני מינם. ההשתלמות משלבת גישה קשובה ורגישה עם הקניית ידע, והכל בגישה אמונית ודתית, על פי ערכי החמ"ד. 
בעקבות לחץ מתנועת קצה, שאיננה מייצגת את אוכלוסיית החמ"ד, התקבלה בהנהלת החמ"ד החלטה להסיר את הלוגו שלה מההשתלמות. 
החלטה זו הינה החלטה מזיקה ובלתי ראויה, שמתעלמת מצורך חינוכי חשוב, ונותנת לתנועה קיצונית, שרבים מחבריה אינם שולחים את ילדיהם למוסדות החמ"ד, להכתיב את דרכם של כלל מוסדות החינוך הממלכתי-דתי. הרוב המוחלט של ההורים והמחנכים בחמ"ד מזדהים עם הצורך החשוב שהשתלמות זו נותנת לו מענה, על מנת למצוא את השילוב הראוי בין הקשבה ורגישות לנאמנות לתורה ולהלכה. 
אנו קוראים לראשי החמ"ד ולמועצה לדון מחדש בהחלטה זו ולהחזיר את תמיכת החמ"ד להשתלמות החשובה הזו". 

הקריאה הפומבית לחמ"ד

הקריאה הפומבית לחמ"דצילום: נת"ע, בית הלל, קולך, מרכז הרצוג, תנועת הקיבוץ הדתי

ההשתלמות שעתידה להתחיל בעוד כחודשיים ותכלול 10 מפגשים, נבנתה על ידי מכון "באר אמונה" וזכתה בתחילה לחסות ממספר גורמים וביניהם החמ"ד. 

אחרי הפרסום פנו מספר רבנים ובראשם הרב דרור אריה, יו"ר מפלגת "נעם" לשעבר, לראש חמ"ד שוש נגר בדרישה להפסיק את התמיכה בהשתלמות, וזמן קצר לאחר מכן החסות הוסרה מהפרסומים.