הנשיא ריבלין זועם על איומי הבחירות: "מדינת ישראל אינה בובת סחבות, הישמרו לכם"

נשיא המדינה התייחס לדיווחים על הכוונה לקיים בחירות אחרי החגים, ושלח אזהרה לפוליטיקאים: "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 10:15 ב באב התשפ

הנשיא ריבלין זועם על איומי הבחירות: "מדינת ישראל אינה בובת סחבות, הישמרו לכם"
רובי ריבלין, צילום: Flash90

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (ה') לדיווחים על הכוונה להקדים את הבחירות, על רקע המשברים הקואליציוניים הרודפים זה את זה, ומשבר הקורונה המתמשך. הנשיא דיבר במפגש הוקרה לעובדים הסוציאליים בתום שביתתם, והזהיר את הפוליטיקאים מפני אפשרות של בחירות.

ריבלין אמר: "אני מבקש לפנות מכאן אל חברי הממשלה כולם. אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה". 

"מכאן, אני קורא לכולכם, אזרח ככל האזרחים - המדבר אליכם בשמם. המדבר אליכם מגרונם - התעשתו!", אמר ריבלין. "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה! מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

נשיא המדינה הוסיף: "אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. בידכם הדבר לעשותו- הוכיחו לנו זאת".

כזכור, אמש דווח ב'הארץ' כי מקורות במערכת הפוליטית טוענים כי ראש הממשלה נתניהו החליט להוביל את המדינה למערכת בחירות נוספת, רביעית במספר בתוך שנה וחצי, ולהביא לכך שיתקיימו כבר בחודש נובמבר הקרוב.

הנשיא עם שר הרווחה ונציגות העובדות הסוציאליות

הנשיא עם שר הרווחה ונציגות העובדות הסוציאליותצילום: מארק ניימן, לע"מ

הנשיא אמר לעובדים הסוציאליים כי "בשבועיים האחרונים, דאגתי עד מאד, ממש חששתי. שאלתי את עצמי, מי ידאג עכשיו לנוער בסיכון, לילדים נפגעי תקיפה מינית, לנשים הסובלות מאלימות, לקשישים בבתי האבות, למתמודדי הנפש, לחוסים, לאנשים החיים עם מוגבלויות. שאלתי את עצמי, מי יקשיב עכשיו למצוקותיהם של אלו שנגיף הקורונה פגע בהם מבחינה רפואית או כלכלית, מה יקרה לחוליות החלשות בחברה שלנו, כאשר אתם אינכם שם, ברגעי משבר מורכבים כאלה. אני יודע שכאנשים המקדישים את חייהם לסיוע, לבניין החברה, לטיפול, להקשבה, הבחירה לשבות היא בחירה קשה. אבל אתם חשתם שהגיעו מים עד נפש".

הנשיא ברך על ההסכם שהושג ואמר: "אני שמח על ההבנות וההסכמים, שנוגעים לשכר שלכם ובמיוחד למוגנוּת שלכם. עובד סוציאלי לא צריך לחשוש לחייו. עובדת סוציאלית צריכה להשתכר בכבוד, ולא להזדקק בעצמה לשירותי הרווחה. ההבנות שהגעתם אליהם עם האוצר מצביעות על כך שהעשייה שלכם חשובה לנו, והיא נמצאת גבוה בסולם הערכים של החברה הישראלית".