גורמים במערכת הפוליטית: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר

על פי גורמים המעורים במהלכים הפוליטיים, ראש הממשלה החליט לא להעביר תקציב דו שנתי, ולהביא לבחירות כבר אחרי החגים, מתוך מטרה להשיג שליטה במשרד המשפטים, לקראת תחילת משפטו בינואר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 20:41 א באב התשפ

גורמים במערכת הפוליטית: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר
יוביל לבחירות? נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האם איום הבחירות שב לרחף על חיינו? על פי דיווח הערב (ד') ב'הארץ', מקורות במערכת הפוליטית טוענים כי ראש הממשלה נתניהו החליט להוביל את המדינה למערכת בחירות נוספת, רביעית במספר בתוך שנה וחצי, ולהביא לכך שיתקיימו כבר בחודש נובמבר הקרוב.

על פי הדיווח, ראש הממשלה מעוניין ליצור בקואליציה "אווירה של תוהו ובוהו", במטרה לעורר תחושה שכך לא ניתן להמשיך, ולהכשיר את דעת הקהל לקראת פירוק הממשלה והליכה לבחירות נוספות. ומנגד, במצב שבו הקורונה לא תאפשר קיום בחירות, נתניהו יישאר בתפקיד כראש ממשלת מעבר.

נתניהו על העצמאים שנפגעו במשבר הקורונהצילום: דוברות ראש הממשלה

כזכור, היום התחולל משבר נוסף בקואליציה, לאחר שבכחול לבן הצביעו בעד הצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי, לאיסור על טיפולי המרה, בניגוד לעמדת הליכוד, וגרמו לה לעבור במליאת הכנסת. המשבר הנוכחי מצטרף לשורה של משברים בקואליציה בשבועות האחרונים, שכללו הצבעות מנוגדות ועימותים חריפים בין הליכוד וכחול לבן.

עוד נאמר בדיווח כי מה שהכריע את הכף מבחינת נתניהו, הייתה החלטת בית המשפט השבוע לקיים את משפטו החל מחודש ינואר, ולקיים שלושה דיונים בשבוע. נתניהו מאמין כי לקראת המשפט תוגש עתירה לבג"ץ, שתדרוש לכפות עליו נבצרות, בטענה שאינו יכול לתפקד כראש ממשלה כאשר משפטו מתנהל בתדירות כזו.

בנוסף, על פי מקורות בסביבתו של נתניהו, מטרתו העיקרית בבחירות תהיה להשיג בחזרה שליטה במשרד המשפטים, וכי הוא מתחרט על מסירת תיק המשפטים לידי אבי ניסנקורן וכחול לבן. נתניהו מבין את הסיכון בבחירות, על רקע הקורונה והמשבר הכלכלי החמור, אך מעריך כי בהמשך המשבר הכלכלי יתעצם, והמצב רק יחמיר מבחינתו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן