ההופעות חוזרות: יתקיימו במתכונת 'דרייב אין'

משרדי הבריאות והתרבות סיכמו על קיום הופעות חיות במתחמים פתוחים, כאשר הקהל יגיע - ויישאר - ברכב הפרטי. על פי המתווה, הופעה תוכל להכיל עד 200 רכבים פרטיים, והנגנים יצטרכו לעטות מסכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 20:00 א באב התשפ

ההופעות חוזרות: יתקיימו במתכונת 'דרייב אין'
מתחם דרייב אין בברזיל, צילום: shutterstock

ההופעות מתחילות לחזור? על רקע המשבר הקשה בעולם התרבות וההופעות, בשל התפרצות הקורונה, סיכמו היום (ד') משרדי הבריאות והתרבות על מתווה חדש, שיאפשר קיום הופעות במתחמי 'דרייב-אין', אליהן יוכלו הצופים להגיע ברכב הפרטי, ולהישאר בו במהלך ההופעה.

עצרת מחאה של עולם התרבות בתל אביב

על פי דיווח ב-ynet, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אישר במכתב למשרד התרבות כי ניתן יהיה לקיים הופעות חיות בשטח פתוח, ובלבד שיתקיימו התנאים הבאים: רכישת הכרטיסים תתבצע באופן דיגיטלי, יהיה סדרן על כל 20 מכוניות, ויישמר מרווח של שני מטרים בין רכב לרכב. הופעה אחת תוגבל ל-200 כלי רכב.


(הופעה, ארכיון)

עוד נקבע במסגרת המתווה כי יציאה לשירותים תהיה בתיאום, כשבכל זמן נתון תוכל רק משפחה אחת לשהות בשירותים. על הבמה עצמה יהיו עד עשרה בני אדם, והנגנים יצטרכו לעטות מסכות, למעט נגני כלי הנשיפה, שיצטרכו לשהות במרחק של שבעה מטרים משאר הנגנים.

על פי הודעת משרד התרבות, ההחלטה אינה כפופה לאישור ממשלה, והיא תיכנס לתוקף באופן מיידי. עם זאת, בחדשות 13 דווח הערב כי ההחלטה התקבלה כבר לפני מספר חודשים, אך עד כה לא יצא לפועל כי אינו משתלם כלכלית. 

המפיק גיא בסר מקבוצת בלוסטון אמר לחדשות 13 כי "משרד הבריאות אישר לנו את המהלך לפני חודשיים, אבל זה לא ישים ולא כלכלי - ולכן זה לא יצא לפועל. זאת כותרת יח״צ פופוליסטית להראות כאילו הם עשו משהו.
ההחלטה הזאת לא חדשה, הקהל רוצה לשבת כמו בחו"ל מחוץ לרכב, ואת זה לא מאשרים", הוסיף. "זאת תרבות 'חרטא' ושליפה פופוליסטית מהמותן. אשליה שכביכול פותחים משהו".

לפני כחודש הודיע ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, כי בעירו יוקם מתחם דרייב אין לצפייה בסרטים:  "הדרייב אין בחינם על מסך הקולנוע הגדול בישראל שיוקם בין אצטדיון רמת גן לקניון איילון". כתב בפוסט בפייסבוק.