אלפים בעצרת מחאה של עולם התרבות בתל אביב

"מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים", קיים הפגנת מחאה בכיכר רבין. ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה, אך מתמונות וסרטונים שפורסמו עולה כי רבים מהמשתתפים זלזלו באופן מוחלט בהנחיות משרד הבריאות, לא שמרו על ריחוק ולא חבשו מסכות. המשטרה: "מרבית המשתתפים הקפידו על הכללים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/04/20 22:17 כט בניסן התשפ

אלפים בעצרת מחאה של עולם התרבות בתל אביב
הפגנת האמנים בכיכר רבין, צילום: יח"צ

הערב (ה') התקיים אירוע מחאה גדול של תעשיית התרבות בישראל. בכיכר רבין בתל אביב התקיימה עצרת מחאה של מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים, תחת הכותרת 'לא מכבים את האור על התרבות'. זאת בצל סגירת אירועי התרבות במדינה בשל משבר הקורונה. במסגרת האירוע הגיעו כעשרת אלפים אנשי התעשייה וחתמו על קיר ענק בו מופיעה העצומה, עליה כבר חתמו ביממה האחרונה אלפים רבים ובהם למעלה מ-200 מבכירי האמנים בישראל.

לטענת מארגני האירוע, נכחו בו עשרות אלפי אנשים. הוא התקיים באישור המשטרה, אך תיעוד ותמונות ממנו מעלות כי התרחשה בו הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות. מהתמונות שפרסם כתב ynet איתי בלומנטל עולה כי משתתפי האירוע לא שמרו על ריחוק, רבים מהם לא חבשו מסכות כנדרש, ושהו במקום במשך זמן רב.

ממשטרת ישראל נמסר כי משתתפי האירוע הקפידו על הכללים, אך התיעוד מהאירוע מראה אחרת. בהודעת המשטרה נאמר: "הסתיימה המחאה שהתקיימה הערב בככר רבין בת״א. בניגוד לפרסומים שגויים, שאינם תואמים את המציאות ובכלל זאת באשר למספר המשתתפים, נציין כי מרבית המשתתפים הקפידו על הכללים וההנחיות וכי המארגנים פעלו בהתאם למוסכם".