20 מיליון ביצים ייובאו לישראל לקראת החגים

משרד החקלאות נערך לביקוש לקראת חגי תשרי, ויאפשר יבוא ביצים בפטור ממכס, על מנת למנוע מצב של מחסור בביצים לצרכנים, כהפקת לקחים מהמחסור הגדול שהיה בערב פסח

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/07/20 18:27 א באב התשפ

20 מיליון ביצים ייובאו לישראל לקראת החגים
יהיו ביצים בחגים?, צילום: פלאש 90

אחרי משבר הביצים של ערב פסח, אז נאלצה המדינה לייבא מיליוני ביצים מחו"ל כדי לעמוד בביקוש, לאחר כעשרה ימים בהם כמעט ולא ניתן היה להשיג ביצים בישראל, משרד החקלאות נערך לקראת תקופת החגים, ובמטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי, נערך המשרד ליבוא הביצים לישראל במכסות פטורות ממכס.
גם ללא הקורונה, מדי שנה בתקופות החגים נרשם מחסור עונתי בביצים עקב הביקוש הרב, ולכן, גם השנה פותח המשרד מכסת ייבוא.

מנכ"ל המשרד, ד"ר נחום איצקוביץ', אישר מכסות יבוא בהיקף של 20 מיליון ביצים בהתאם לצורכי השוק הצפויים, מתוך ההנחה שהיבואנים ייבאו ביצים רק בהתאם לביקוש המקומי, כאשר הסיכון מוטל עליהם, כפי שקרה בשנים האחרונות.


(ארכיון)

כחלק מההיערכות משרד החקלאות ל"גל השני" של הקורונה, מבדיקה שערכו גורמי המקצוע במשרד מול היצרנים, המשווקים ורשתות השיווק עולה כי בשלב זה השוק מאוזן בביצים, וישנם עודפים קלים אצל חלק מהמשווקים. בבשר עוף (פטם) ומוצרי חלב קיימים עודפים. פתיחת הייבוא עתה תאפשר ליבואנים להתארגן כך שיוכלו לייבא ביצים במהלך חודש אוגוסט לקראת העלייה בביקוש בשל ראש השנה, ואף לתת מענה באם יידרש להתמודדות עם הגדלת הביקוש לאור "הגל השני".

גורמי המקצוע במשרד ממשיכים לעקוב אחר השוק באופן קבוע, ויפעלו להגדלת המכסות בהתאם להיצע ולביקוש. 

מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ', אמר כי "החקלאים הישראליים מייצרים את הרוב המכריע של הביצים הנצרכות בישראל, בהיקף של כ-2.3 מיליארד ביצים בשנה. בתקופות בהן הביקוש עולה על ההיצע, בעיקר סביב חגי תשרי ופסח, מאשר משרד החקלאות ייבוא ביצים, כדי למנוע מחסור בשוק. השנה ייובאו ביצים מספרד, פורטוגל ואיטליה, הביצים המשווקות אשר מקורן בארץ ומחו"ל תימכרנה במחירי פיקוח ובהתאם גם לסימון שהן עומדות בכל תנאי הווטרינריה".