עיריית ירושלים: רחוב על שם הרב בני אלון

ועדת השמות של עיריית ירושלים צפויה לאשר קריאת רחוב בבירה, על שמו של הרב בני אלון, מייסד ישיבת בית אורות בהר הצופים, ח"כ ושר מטעם 'מולדת' והאיחוד הלאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 10:02 א באב התשפ

עיריית ירושלים: רחוב על שם הרב בני אלון
הרב בני אלון, צילום: Sharon Ben-Arie

ועדת השמות של עיריית ירושלים צפויה לאשר קריאת רחוב בבירה, על שמו של הרב בני אלון. הרב בני אלון פעל למען איחוד ירושלים באמצעות חידוש היישוב היהודי במזרח העיר, ייסד את ישיבת בית אורות בהר הצופים ועסק בגאולת קרקעות ובתים שהיו בבעלות יהודית עד תש"ח - 1948"  

הרב בני אלון היה ממקימי שכונת שמעון הצדיק, שכונת ניסן ב"ק הסמוכה לשכונת מוסררה ויזם את הפיכת עמק צורים במורדות הר הזיתים, לגן לאומי. הרב אלון שימש כח"כ מטעם מפלגת 'מולדת' ומטעם האיחוד הלאומי, ואף כיהן כשר התיירות בתחילת שנות ה- 2000.

בשנת 2010 הקים את איגוד שדולות אוהדי ישראל בפרלמנטרים ברחבי העולם ובמסגרתו פעם רבות לביסוס מעמדה הבינלאומי של ירושלים כבירת מדינת ישראל. הרב בני אלון הלך לעולמו בשנת 2017. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הרב בני אלון היה מבכירי רבני הציונות הדתית, זכה להקים ישיבות בירושלים ולגדל דורות של תלמידי חכמים מהציונות הדתית, הוא היה ממאחדי העיר. אבן ייסוד בהרמת קרנה של הציונות הדתית והיה ממחזקי מפעליה כאן בעיר. הוא פעל לחיזוק העיר דרך משרדי הממשלה ודרך הכנסת. הרב בני אלון הוא דמות להערכה של שילוב תורה עם דרך ארץ ועבודה קשה".