מחאה בירושלים | המשטרה עצרה 4 מפגינים ליד הכנסת

המחאה ממשיכה| חסימות כבישים ליד הכנסת, 4 מפגינים נעצרו. אמש, אחרי שעות רבות של הפגנה, סירבו המפגינים להתפנות מכיכר פריז מול בית ראש הממשלה. המשטרה הפעילה כוח על מנת לפנותם, נעצרו 34 מפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 09:13 א באב התשפ

מחאה בירושלים | המשטרה עצרה 4 מפגינים ליד הכנסת
ההפגנה ליד הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, המשבר הכלכלי וצעדי הממשלה, המחאה מממשיכה. הבוקר (ד') חוסמים המפגינים את הכניסות למשכן הכנסת, המוחים קשרו את עצמם זה לזה ואינם מוכנים לזוז. במהלך ניסיונות המשטרה לפזר את ההפגנה נעצרו כבר ארבעה מפגינים.

אמש, התקיימה הפגנת מחאה בכיכר פריז בירושלים, מול בית ראש הממשלה. במחאה השתתפו כאלפיים חמש מאות בני אדם, ולאחר מספר שעות בכיכר פריז צעדו המפגינים לכנסת, שם מחו גם במשך מספר שעות עד לחזרתם לכיכר פריז.

ההפגנה ברובה התרחשה ללא אירועים חריגים, למעט מפגינה שטיפסה על המנורה, סמל המדינה בכניסה למשכן הכנסת והורידה את חולצתה במחאה. כמה עשרות מפגינים אף סירבו להתפזר בסיומה של ההפגנה ולבסוף פוזרו בכוח על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נערכה מראשיתה של המחאה על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז, וזו התקיימה במשך מספר שעות.

בתוך כך, המשטרה אף אישרה את קיומה של התהלוכה לגביה הוגשה בקשה, והיא התקיימה עד לכיוון כיכר הכנסת, ולאחר מכן חזרה ממנה לכיכר פריז". 

"במהלך המחאה, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה כ 200 מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר שככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר, קרא לעבר השוטרים בשמות גנאי כגון 'נאצים' ואף הושלך לעבר השוטרים רימון עשן", נמסר מהמשטרה..

בתוך כך, עצרה / עיכבה המשטרה 34 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

המפגינים לאורך המחאה השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור, ועל כן סמוך לשעה 1:00, ביקשה המשטרה מהמפגינים לפנות את הצומת, ולאחר שלא נענו, החל פינוי הצומת ופיזור המפגינים ע"י השוטרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן