אביגדור ליברמן לכיפה: "ימינה משתפת פעולה עם הרשימה המשותפת באופוזיציה"

יו"ר ישראל ביתנו חושף לחדשות כיפה את מאחורי הקלעים של האופוזיציה וטוען כי ראשי ימינה משתתפים בישיבות ביחד עם המשותפת, בעוד ישראל ביתנו מסרבים, ולא שוכח לתקוף את החרדים וטוען: "ימינה מתנהגים מולם כמו אישה מוכה". בימינה הכחישו: "איווט כרגיל משקר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/07/20 20:31 כט בתמוז התשפ

אביגדור ליברמן לכיפה: "ימינה משתפת פעולה עם הרשימה המשותפת באופוזיציה"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, צילום: כיפה

יושב ראש ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען כי ניהול משבר הקורונה צריך לעבור לידי צה"ל, טוען שהקואליציה מתנהלת כמו "מלחמת אזרחים" וחושף מה קורה מאחורי הקלעים של של האופוזיציה. 

במאבק בין החלטות הממשלה לבין החלטות וועדת הקורונה, במי אתה תומך? 

"אני חושב שזה הטעות, תפקידה של הכנסת לפקח, לשאול שאלות ולהביא דעה נוספת על עבודת הממשלה. לא צריך לקבל את זה כמאבק, כל אחד צריך לעשות את חלקו בסמכויות בין הרשויות השונות במדינה. הניסיון של ראש הממשלה, שר האוצר ושר הבריאות להפוך את הכנסת לחותמת גומי זה דבר פסול ובלתי מתקבל על הדעת. על סמך מה הם מקבלים החלטות, על סמך כיווני הרוח? צריך לקבל החלטות על סמך נתונים והערכות מצב". 

גורמים במל"ל טוענים שזה מה שנצרך לעשות

"אני לא מבין למה המל"ל מתערב בזה, זה לא תפקידם. לראש הממשלה נח להעביר את כל הטיפול למל"ל כי ככה הוא שולט בתהליך. צריך להעביר את כל האחריות לצה"ל או למשרד הביטחון. זה הגוף היחידי שיש לו את כל הזרועות: פיקוד העורף שפרוסים מאילת עד קריית שמונה, הוא יכול לגייס מילואים, יש לו את מנהל הרכש שיכול לעסוק ברכש מכל נקודה בעולם, יש לו את חיל הרפואה. חייבים גורם אחד מתכלל. אני מברך את פרופסור ברבש על המינוי, אבל בן אדם אחד לא יכול להיות תחליף למערכת שלמה. אני לא רואה איך אפשר להצליח, צריך להעביר את זה לגוף היררכי עם משמעת. במקרה של מגפה, רעית אדמה או כל זעזוע אמתי - הפיקוד חייב לקחת אחריות. יש אנשים שאומנו במיוחד למצב הנוכחי, אבל ראש הממשלה לא רוצה להעביר כי מי שיקבל שליטה זה ראש הממשלה הרזרבי." 

אתה צופה שהקואליציה תחזיק לאורך זמן? 

"מה שקורה בקואליציה זה לא ענייני, אבל מה שקורה שם זה מלחמת אזרחים. אני הרבה שנים בבית הזה, דבר כזה עוד לא היה. בתוך ישיבת ועדת הכספים, מצולמת קבל עם ועדה, שר האוצר ויו"ר הקואליציה רבים? הם קבעו שיא. אבל גם בין שר האוצר הרזרבי ברקת לשר האוצר ישראל כץ . וגם גדעון סער, מיכל שיר ודו ביטן מעבירים ביקורת קטלנית. יש תחושה שהכל מתפרק - כולם מאשימים את כולם. 

אני מסתכל מה שקרה בכנסת לפני שבוע בוועדה למינוי שופטים, פעם נוספת אנחנו תמכנו בגלוי בנציגה של ימינה - איילת שקד, מי ששם לה ברגל זה ללא ספק החרדים. החרדים פעם אחר פעם בוגדים בציונות הדתית. לו החרדים היו שמים אולטימטום לנתניהו שהוא הקים קואליציה והיו אומרים לו 'אנחנו לא מצטרפים בלי ימינה', הוא היה מצרף אותם, אבל הם לא עשו את זה. הציונות הדתית  סובלים מסנדרום של אישה מוכה, אחרי כל הסטירות שהם מקבלים מהחרדים, בם עדיין ממשיכים להזדנב אחריהם." 

בכנסות קודמות היו פגישות של ראשי האופוזיציה, האם זה משהו שמתקיים עכשיו? 

"אני אמרתי שלא אשב עם הרשימה המשותפת בשום ישיבה יחד איתם, אנחנו יושבים בנפרד עם יש עתיד ומתואמים עם ימינה בהגשת הצעות אי אמון. אני יודע שבנט יושב עם לפיד והרשימה המשותפת ומרצ בפורום של ראשי האופוזיציה, אבל אנחנו לא יושבים". 

מימינה נמסר בתגובה: "איווט כרגיל משקר. אחרי שהכניס את ישראל לסחרור פוליטי שהביא לשלוש מערכות בחירות, אחרי שעשה הכל כדי להקים ממשלה עם המשותפת, אחרי ששיתף פעולה עם יזבק כדי להפיל את הימין, איווט ממשיך בנסיונתיו לפגוע בימין גם תוך כדי משבר הקורונה כדי לקבל עוד כותרת. בשונה מהקואליציה האופוזיציה אינה מקשה אחת. ימינה תמשיך לפעול לקידום ערכי הימין תוך שיתוף פעולה רק עם הגורמים הפוליטיים הציוניים".