ניסנקורן: "אין בלאגן - יש הפרדת רשויות"

על רקע המחלוקות בין עמדת הממשלה וחברי הכנסת בוועדת הקורונה, ואי אישור הגבלת פתיחת המסעדות בוועדה, טוען שר המשפטים: "ועדת הקורונה מוסמכת לבטל החלטות מסיבה אחת ויחידה - פיקוח פרלמנטרי הדוק על החלטות הממשלה גם בעת חירום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 18:42 כט בתמוז התשפ

ניסנקורן: "אין בלאגן - יש הפרדת רשויות"
ניסנקורן , צילום: אלעד מלכה לשכת שר המשפטים

שר המשפטים אבי ניסנקורן טען היום (ד') כי אין "בלאגן" בין הממשלה לכנסת, אלא הפרדת רשויות. "ועדת הקורונה מוסמכת לבטל החלטות מסיבה אחת ויחידה - אנחנו דאגנו, מתוך הממשלה, לפיקוח פרלמנטרי הדוק על החלטות הממשלה גם בעת חירום. כן, החובה הזו מעוגנת באותם חוקים שכונו בכותרות מפוצצות "חוקים עוקפי כנסת", הוסיף ניסנקורן, כך לפי דיווח ב'וואלה'.

נזכיר, דבריו של ניסנקורן באים על רקע מאבקי כוח רבים בין הממשלה לבין הכנסת, ובעיקר בין הממשלה וועדת הקורונה, שסירבה לאשר את תכניות הממשלה וההגבלות, על פתיחת בריכות השחייה בשבוע שעבר, ופתיחת המסעדות השבוע.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון  סיפרה בפתח הישיבה על המשא ומתן הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות. "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף.