ח"כ זנדברג ליועמ"ש: "בחן את האפשרות לפתיחה בחקירה כנגד אריה קינג"

ח"כ תמר זנדברג פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי לעיריית ירושלים בבקשה לבחון את התנהלותו של סגן ראש עיריית ירושלים על רקע טענתה כי הוא חורג מסמכויותיו ותועד תוקף מפגין באלימות. קינג: "האלימות היחידה שמופעלת היא אלימות המפגינים שתקפו ופצעו שוטרים ופגעו בעצמאיים בעלי עסקים ברחוב יפו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 18:00 כט בתמוז התשפ

ח"כ זנדברג ליועמ"ש: "בחן את האפשרות לפתיחה בחקירה כנגד אריה קינג"
אריה קינג. , צילום: יח"צ

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כנגד סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, טענה כי קינג חורג מסמכותו באופן שיטתי ואף תועד תוקף מפגין באלימות.

במכתב שנשלח היום (ג) ליועץ המשפטי לממשלה עם העתק ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים כתבה ח"כ זנדברג כי: "קינג תועד כאשר הוא גורר על הרצפה אזרח שהשתתף בהפגנה בירושלים". עוד הוסיפה זנדברג כי: "אין זו הפעם הראשונה שבה, כסגן ראש עירייה, קינג לוקח את החוק לידיים. לפי פרסומים, קינג עמד מאחורי שליחת פקחי עירייה לפרק את מאהל המחאה שהוקם מול מעון ראש הממשלה ולפי פרסומים, קינג עמד מאחורי שליחת פקחי עירייה לפרק את מאהל המחאה שהוקם מול מעון ראש הממשלה".

את מכתבה כתבה זנדברג כשכתבה: "לאור העובדה שמדובר במצב מסוכן המגיע לאלימות של ממש, אבקשך להבהיר לסגן ראש עיריית ירושלים, מר אריה קינג, את גבולות סמכויותיו כסגן ראש העירייה וכמחזיק תיק, ואת מערכת היחסים שלו כנבחר ציבור מול מערכת האכיפה העירונית, למען לא יישנו הדברים בעתיד. כמו כן, אבקש לבחון את התנהלותו הבעייתית של סגן ראש העירייה בהפעלת אלימות כלפי אזרחים במסגרת ההפגנה מחוץ לבית ראש הממשלה, ובמידת הצורך לפתוח בחקירה".

קינג מסר בתגובה ל"חדשות כיפה": "חשבתי שח"כ זנדברג היא אישה משכילה ומעמיקה.
התברר שלא כך. אילו היתה בודקת במעט את הנתונים בטרם שליחת המכתב המנותק מהמציאות, בטוחני שלא היתה חותמת עליו. מעולם ב6.5 שנות כהונתי בעירייה לא הוריתי על אף גורם לבצע אכיפה כלשהי. זה לא בסמכות חבר מועצה.

המפגין שאותו הרחקתי מההתפרעות ניסה לשבש ניסיון של קצין משטרה לעצור מתפרע רעול פנים. המפגין הפר את החוק פעם ראשונה בהשתתפות בהפגנה ללא רישיון ופעם שניה בניסיונו להפריע לקצין משטרה במילוי תפקידו. ההחלטה לפנות חלק מהמאהל באמצעות פקחי העירייה, התקבלה שלא בידיעתי ויחד עם זאת אני שמח על אכיפת החוק כנגד המפרים את הסדר והניקיון. האלימות היחידה שמופעלת היא אלימות המפגינים שתקפו ופצעו שוטרים ופגעו בעצמאיים בעלי עסקים ברחוב יפו.