אריה קינג: "מה ששרון עשה זה כאין וכאפס לעומת מה שביבי רוצה לעשות"

סגן ראש עיריית ירושלים במאהל הריבונות: "תכנית טראמפ חמורה ומסכנת את ישראל פי כמה מהעקירה בגוש קטיף וצפון השומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 20:19 כט בסיון התשפ

אריה קינג: "מה ששרון עשה זה כאין וכאפס לעומת מה שביבי רוצה לעשות"
אריה קינג, צילום: אליהו אליוביץ - ״אליוביץ תקשורת״

היום (א') הושק מאהל 'שלושת ימי המילואים למען ארץ ישראל', אותו הקימה תנועת הריבונות מול משרד ראש הממשלה תחת הכותרת 'כן לריבונות על ארץ ישראל, לא לפלסטין'.האירוע נפתח בדבריה של יהודית קצובר, מראשי תנועת הריבונות, שהזכירה את התבטאויותיהם של הנשיא האמריקאי טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, אמירה הנובעת מההכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו. הבנה מוסרית וצודקת זו סותרת מכל וכל את ההכרה באפשרות הקמתה של מדינה ערבית בלב ארצו של העם היהודי, קבעה קצובר.

עוד ציטטה קצובר מסעיפיה הראשונים של תכנית טראמפ הרואה בשני הצדדים, הישראלי והערבי, צדדים שווי זכויות בעימות הדדי. "ההתייחסות היא אל הישראלים והפלשתינים כסובלים מהמצב באופן זהה מבלי להתייחס לעובדה שמדובר בצד תוקף אל מול צד מותקף". לדבריה ההתעלמות מהקרבנות בדם שהקריב עם ישראל על זכותו לשבת בארצו היא פגם מוסרי חמור ביותר שאין לקבלו.

אחד הדוברים ביומו הראשון של המאהל היה סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, שערך השוואה קשה בין ימים אלה של מאבק בתכנית טראמפ לימי המאבק בעקירה מגוש קטיף. קינג תקף את ראש הממשלה נתניהו כמי שמסכל את ההתיישבות היהודית בירושלים ומאשר אותה רק לאחר לחצים ואיומים פוליטיים של ממש.

"מה שאריק שרון עשה זה כאין וכאפס לעומת מה שביבי רוצה לעשות, בחומרת הדברים", קבע קינג הטוען כי התכנית אינה תכנית טראמפ הממוקם ימינה מנתניהו, אלא תכניתו של נתניהו המבקש לחלק את ירושלים ולהקים מדינת טרור בלב הארץ. "המרחק בין מדינת הטרור בירושלים שביבי מדבר עליה זה לא קילומטר וחצי או שניים. מספיק שהמחבל ישב ויירה מהמרפסת לפסגת זאב או נווה יעקב. אז לא יהיו שב"כ, מג"ב וצה"ל. זו תהיה מדינה שביבי תומך בהקמתה. כניסה של כוח ישראלי לשועפאת פירושה הכרזת מלחמה שתוכר גם על ידי האו"ם כהכרזת מלחמה".

קינג מוסיף וקובע כי גם אם היה יודע נתניהו לטפל באיום הטרור, ולא כפי שמתברר מול רצועת עזה, "לא נאפשר לו למסור מטר אחד מארץ ישראל ולא סנטימטר אחד מירושלים". לדבריו בהתנהלותו מממש נתניהו את מצע יוסי שריד ושולמית אלוני. 

דוברת נוספת ביומו הראשון של מאהל הריבונות היא עורכת הדין נילי נאהורי-קופפר, מרכזת ארגון Israël is forever שקבעה בדבריה כי "התמיכה של ארה"ב להחלת הריבונות היא אכן ראויה לשבח. אבל למען התמיכה הזו, אל לנו להכיר אפילו באופן תאורטי לגמרי בזכות כלשהי של ערבי ארץ ישראל על ארצנו. לקבל את תוכנית טראמפ כפי שהיא, זה כמו לחזור על נאום בר אילן, זה לקבל את הנרטיב של הערבים, זה להכחיש את הזכות ההיסטורית שיש לנו על יהודה ושומרון".

"אצלנו הקול צריך להיות ברור, "כולה שלי" אמר זאב ז'בוטינסקי. כל ארץ ישראל שלנו ויהודה ושומרון, מקור זכותנו על הארץ כולה, על אחת וכמה. לא רק 30% מיהודה ושומרון אלא כל יהודה ושומרון, כל ישוב, כל כביש, כל אבן!".

עוד במבקרים במאהל הריבונות גם הפרופ' אריה אלדד שנשא דברים ואף קיים שיחה עם חברי תנועת נוער הריבונות השותפה להקמתו של המאהל. נוער התנועה יקיימו לאורך ימי האירוע מפגשי שיח, אירועי הסברה ופעילויות שונות סביב חזון הריבונות ושלילתו מכל וכל של רעיון חלוקת הארץ.

במאהל הריבונות היערכות ודריכות רבה לקראת מחר והצפי להגעתם של חברי כנסת ואישי ציבור רבים נוספים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן