מאסר עולם למחבל שרצח את ארי פולד ז"ל

בית המשפט הצבאי גזר היום מאסר עולם על המחבל, ח'ליל ג'אברין, שרצח לפני כמעט שנתיים, במרכז המסחרי בגוש עציון, את ארי פולד. בנוסף המחבל יצטרך לשלם פיצוי לטובת המשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 14:18 כט בתמוז התשפ

מאסר עולם למחבל שרצח את ארי פולד ז"ל
ארי פולד הי"ד, צילום: פלאש 90, גרשון אלינסון

אחרי קרוב שנתיים מהאירוע הקשה שארע במרכז המסחרי בגוש עציון, בו נרצח ארי פולד ז"ל, בידי מחבל בן 16, היום הוכרע גזר דינו. בית המשפט הצבאי במחנה עופר קבע כי על המחבל, ח'ליל ג'אברין, נגזר מאסר עולם לאחר שהורשע בינואר האחרון בגרימת מוות בכוונה. בנוסף למאסר העולם בית המשפט גזר כי על המחבל לשלם פיצויים למשפחתו של פולד.

לפני עשרה ימים התקיימו הטיעונים לעונש בתיק הרצח, אמנם למרות כבר מולאו לרוצח 18 שנים, והוא איננו עוד בגדר קטין, הרי שהדיון בעניינו התקיים בדלתיים סגורות, כפי שהחל, משום שבעת ביצוע הרצח היה עוד קטין. כאמור בכתב האישום נגד ג'אברין נכלל סעיף אישום אחד בגין גרם מוות בכוונה ועוד שלושה סעיפי אישום בגין ניסיון גרם מוות.  

אלמנתו של ארי, מרים פולד, הצהירה במהלך הטיעונים במסגרת הטיעונים לעונש: "בפעם הראשונה שהתייצבנו פה בבית המשפט הרגשנו סוג של הפקרות, בזיון, סטירה בפנים- 'ככה זה בכל בית משפט' אמרו לנו. אבל זה לא כל בית משפט וזה לא סתם עוד משפט- זה רצח. כאן ועכשיו יש ביכולת בית המשפט הזה להראות שדם יהודי- וחיי אדם בכלל- אינן הפקר. אבל מאסרי עולם ועונש שימנע מהרוצח ליהנות מכספי הדמים שמשלמת לו הרשות הפלסטינית- יביאו איזה שמץ של צדק למציאות כה אכזרית. רצח הוא מעשה הפשע הכי חמור שיש, ולכן אנחנו מצפים לעונש החמור ביותר".