הרבנות 2020: ניתן לקיים את הרישום לנישואים בצורה מקוונת

בשל משבר הקורונה ברבנות מאפשרים מתן מסמכים ועדויות על רווקות בדרכים מקוונות. כעת ניתן לנישאים לבצע את הליך רישום נישואים מלא באמצעות הווטסאפ, כמו כן גם הדרכת כלות יוכלו לעבור בשיחת וידאו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 07:59 כט בתמוז התשפ

הרבנות 2020: ניתן לקיים את הרישום לנישואים בצורה מקוונת
ניתן לשלוח תעודת נישואי הורים בווטסאפ, צילום: shutterstock

הרבנות הראשית מובילה שינויים עקב משבר הקורונה, ותאפשר מעכשיו את הליך רישום הנישואים בצורה מקוונת. כעת כל הליך הנישואים מתחילתו ועד סופו אפשר לקיים דרך הנייד, החל משליחת המסמכים ותעודות הנישואי ההורים דרך הווטסאפ ועד מתן עדויות והדרכת כלות בשיחות וידאו. על פי פרסום בישראל היום השינויים מגיעים במסגרת מיזם  "בנועם דניאלי", שהוקם לפני כשלוש שנים ושם לעצמו למטרה לסייע לזוגות הנישאים בתהליך מול הרבנות והמועצות הדתיות.

ההליך המקוון שיאפשר לשלוח את כלל המסמכים דרך הווטסאפ היישר למועצה הדתית, עתידה לחסוך זמן רב לציבור הישראלי בהליך הרישום. מיזם "נועם דניאלי" הוא חלק מקרן דניאלי, שהוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד, צעירה בת 20 שנהרגה בתאונת דרכים כשחזרה מהתנדבות במחלקה האונקולוגית בביה"ח שניידר. אמנם מה שהניע את השינוי הוא הצורך בריחוק חברתי בתקופת הקורונה, אלא שהשינוי הדיגיטלי אמור לשפר מעמדה של הרבנות בציבור, בכך שתהפוך לנגישה יותר מבעבר.

הרב ישראל מאיר ריאני, מייסד "בנועם דניאלי" אומר: "רצינו לבצע את הדרכת הכלות כך כבר לפני כמה שנים, אבל לא כל הרבנים התלהבו מזה ולכן הקפאנו את הרעיון. כעת, בגלל המצב, זה יצא לפועל. הקורונה הכניסה את כל החתונות לסחרור גדול. כולם מכירים את הסיפור של האולמות, אבל גם נושא רישום הנישואים הפך לאתגר, מכיוון שיש זוגות שלא יכולים להגיע פיזית למועצות הדתיות".