מנדלבליט נגד אוחנה: "האשמות שווא חסרות כל בסיס"

היועץ המשפטי לממשלה, מגיב היום בחריפות למכתבו של השר לביטחון הפנים, בו טען כי אינו לוקח ברצינות את האיומים על חיי ראש הממשלה: "תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות". שר המשפטים: "הגיע הזמן שפוליטיקאים יפסיקו לחפש אשם תורן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/20 18:03 כח בתמוז התשפ

מנדלבליט נגד אוחנה: "האשמות שווא חסרות כל בסיס"
מנדלבליט, צילום: Hadas Parush/Flash90

ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני כניסת השבת, תקף השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. במכתב אותו פרסם כתב אוחנה: "אינך לוקח ברצינות את האיומים על חיי ראש הממשלה". הערב מגיב מנדלבליט לאוחנה במכתב משלו. "המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק". 

את מכתב התשובה לאוחנה, פתח מנדלבליט בעקיצה: "קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון בשעה שכולנו עסוקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגיפת הקורונה והשלכותיה. למרבה הצער, המכתב רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".

אוחנה כתב כי הולכת וגוברת הסכנה לחיי ראש  הממשלה ומשפחתו עקב הסתה נגדו. מנדלביט משיב לאוחנה: "האחריות לשמירה על ביטחונו ושלומו של ראש הממשלה ובני משפחות ומלוא הסמכויות מופקדות בידי רשויות הביטחון ובראשן - שירות הביטחון הכללי".

מנדלבליט המשיך בקו העוקצני וכתב לאוחנה כי הוא בטוח שבתור השר לביטחון הפנים, חבר הקבינט המדיני-בטחוני וחבר ועדת השרים לענייני שב"כ - ידועות לו דרכי ההתקשרות עם הגורמים המתאימים. מנדלבליט כתב כי בעצמו פנה לשב"כ ולמשטרה כדי לוודא שנתניהו מקבל את רמת האבטחה הגבוהה ביותר. "נחה דעתי", כותב מנדלבליט, "כי גורמי המקצוע המופקדים על שמירת ביטחונו של ראש הממשלה מכירים את הדברים". 

היועץ המשפטי לממשלה סיים את מכתבו וטען כי ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות בענייניות בלבד וללא אף שיקול זר. "גם מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות, אני לא נירתע מלבצע תפקידנו, ונפעל תמיד כאמור לפי הדין". 

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, התייחס לדברי אוחנה ומנדלבליט: "ביקורת היא לגיטימית, אבל ההתלהמות נגד משרתי ציבור חייבת להיפסק. בימים האחרונים ראינו מופעי השתלחות ברז ניזנרי, ליאת בן ארי ומנדלבליט. שיהיה ברור: מדובר בשליחי ציבור מצויינים שעושים עבודתם נאמנה. הגיע הזמן שפוליטיקאים יפסיקו לחפש אשם תורן בכל פעם שלא נוח למישהו עם שלטון החוק.

 

מכתב מנדלבליט

מכתב מנדלבליטצילום: דוברות

מכתב מנדלבליט

מכתב מנדלבליטצילום: דוברות