ההחלטות שצריכות להתקבל היום סביב משבר הקורונה

ועדת הקורונה תתכנס היום להכריע האם ההגבלות שקבעה הממשלה יתבטלו, ביניהם ביטול סגירת חופי הים וחדרי הכושר. במקביל קבינט שרי הקורונה בתחום הכלכלי עתידים להחליט כיצד לחלק את המענקים בציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 07:44 כח בתמוז התשפ

ההחלטות שצריכות להתקבל היום סביב משבר הקורונה
נתניהו במסיבת העיתונאים, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר שלא הגיעו לשלב ההצבעה בעניין קיום או ביטול ההגבלות של הממשלה, ועדת הקורנה תתכנס היום (ב') לדיון נוסף בו יכריעו בעניין ההגבלות. לאחר בדיקת נתוני משרד הבריאות ומקומות ההדבקה, בוועדת הקורונה דרשו מהממשלה מספר שינויים בהגבלות: להשאיר את חופי הים והבריכות פתוחים, לפתוח את חדרי הכושר והסטודיו ולשנות את היחס בהם לאדם ל-10 מטרים, לפתוח את המסעדות עם 35% תפוסה בפנים כמו בבתי המלון, ולהשאיר אטרקציות פתוחות כדי לפזר אוכלוסייה.

במידה והוועדה תבחר שוב להכריע אחרת מהחלטת הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפטר את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ומי שעומדת בראשות הוועדה לטיפול במשבר הקורונה. אלא שהפעם במקום ישר להכריע נגד החלטת הממשלה, הפעם הוועדה החליטה להעביר את דרישותיה קודם לממשלה. בנוסף במקום ביטול גורף של כלל ההגבלות, הפעם בוועדה ידרשו ריכוך בהחלטות, למעט חופי הים וחדרי הכושר.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות התייחס לפגישה שקיימו עם נתניהו על מנת להשאיר את המסעדות פתוחות: " אתמול בלילה התקיימה הפגישה עם ראש הממשלה ושר האוצר. בפגישה דרשנו לא לסגור את המסעדות, והבהרנו לראש הממשלה את ההשלכות של סגירת הענף וקריסתו. ראש הממשלה הקשיב לטענותינו, אנחנו מצפים לקבל תשובות היום. נמשיך את ההידברות עם לשכתו היום, על מנת למנוע את סגירת המסעדות מחר".

החלטה נוספת שתוכרע היום בועידת השרים בראשות שר המודיעין אלי כהן, בנוגע לעתיד איכוני השב"כ. אמש ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, אישרה היום, ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש. על פי הצעת החוק, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון.

בנוסף ישיבת הממשלה בחרה בקבינט קורונה כלכלי שיכלול את ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. יחד יבחרו ארבעת הבכירים כיצד תתבצע חלוקת המענקים בציבור. על פי ההחלטה הסופית, המסגרת התקציבית לתכנית המענקים תהיה בהיקף של כשישה מיליארד שקלים.

כחלק מהשינויים שהוצעו הוא לבטל את מענק ה-750 שקלים אל רווקים, והמענקים יגיעו לבעלי משפחות ומי שנפגע באופן קשה מהמשבר הכלכלי. שר האוצר ישראל כ"ץ התנגד להחלטה של ביטול המענק לרווקים: "אני מתנגד לניסיונות להחריג את ציבור הרווקים מתוך המענק המיוחד המתוכנן עליו החליטה הממשלה. זו תהיה פגיעה קשה בחיילים וסטודנטים ורבים אחרים שתרמו ותורמים לחוסנה של ישראל ולכלכלתה".

כזכור, על פי התכנית, אותה הציג נתניהו ביום חמישי האחרון, אמור היה לקבל כל אזרח בישראל 750 ש"ח ישירות לחשבונו, ללא קריטריונים, אך בעקבות התנגדויות כחול לבן ימונה צוות שרים, בראשות נתניהו, שיקבע קריטריונים לחלוקה.