ראש הממשלה צפוי לפטר את יו"ר ועדת הקורונה

נתניהו צפוי לפטר את שאשא-ביטון לאחר שזו ביקרה את התנהלות הממשלה ואף איימה לבטל את החלטותיה. בכיר בליכוד: "לא ניתן להמשיך כך". שאשא-ביטון: "אם איאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/07/20 21:15 כו בתמוז התשפ

ראש הממשלה צפוי לפטר את יו"ר ועדת הקורונה
ח"כ יפעת שאשא ביטון. תפוטר?, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפטר את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ומי שעומדת בראשות הוועדה לטיפול במשבר הקורונה. ההחלטה לפטר את שאשא-ביטון מגיעה לאחר שעלתה הערב (ש') לשידור בתכנית "פגוש את העיתונות", וביקרה את ההגבלות החדשות והמחמירות עליהן החליטה הממשלה ביום חמישי האחרון בצל העלייה בתחלואה. שאשא-ביטון אמרה: "נדון מחר בהגבלות הקורונה החדשות שוב, בצורה מאוד עניינית. נדרוש נתונים וגם את המידע שעמד בבסיס ההחלטות. אנו רוצים להבין האם באמת הצעדים שדורשים לסגר הם צעדים נכונים". 

בעקבות דבריה של שאשא-ביטון מסר הערב גורם בכיר במפלגת הליכוד כי ראש הממשלה יפטר אותה מתפקידה. בגורם בליכוד הבהיר: "לא ניתן להמשיך כך". בשביל להדיחה ראש הממשלה צריך לכנס את ועדת הכנסת ולקבל בוועדה רוב למהלך ולאחר מכן לאשר את ההדחה בוועדה עצמה. כמו כן, בליכוד יצטרכו לקבל את הסכמת כחול לבן למהלך, מה שכרגע נראה כלא סביר. מחר בשעה 12:00 צפוי להתקיים דיון בוועדת הקורונה בראשות שאשא-ביטון.  

נזכיר כי זה אינו החיכוך הראשון בין שאשא-ביטון והליכוד. בתחילת השבוע כבר איים יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כי ידיח את שאשא-ביטון מתפקידה בעקבות ההצבעה שקיימה שאשא-ביטון בוועדת הקורונה, על החרגת חדרי הכושר ובריכות השחייה מצו הסגירה של הממשלה. 

נציין כי שאשא-ביטון מכהנת בסיעת הליכוד מטעם מפלגת כולנו, ולכן היא איננה נחשבת לח"כית מן המניין, ויכולה להתפצל מהסיעה ללא שיופעלו עליה סנקציות, כפי שעשתה, למשל, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.