יפה בן דוד: "אם לא יימצא למורים בסיכון פתרון, לא נפתח את שנת הלימודים"

מזכ"לית הסתדרות המורים הודיעה כי אם משרד הבריאות לא ימצא פתרון למורים, הנמצאים בקבוצת סיכון, ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה. בן דוד דורשת כי ישתפו את אנשי השטח בקבלת ההחלטות: "הם התמודדו למעשה עם כל המתווים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 19:29 כז בתמוז התשפ

יפה בן דוד: "אם לא יימצא למורים בסיכון פתרון, לא נפתח את שנת הלימודים"
בן דוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, התראיינה לערוץ 12 שם הודיעה כי אם לא יימצא פתרון למורים הנמצאים בקבוצות סיכון- הם לא יפתחו את שנת הלימודים. הדברים הגיעו לאחר שהתייחסו לפטירת שלווה זלפריינד, גננת שהלכה לעולמה לאחר מאבק בנגיף הקורונה. בן דוד: " לצערנו הרב המדינה מפקירה את עובדי ההוראה במצבי סיכון".

 

בן דוד סיפרה כי טרם נמצא פתרון לבעיית המורים שבסיכון, גם לאחר שנפגשה עם שר הבריאות, : "אני נפגשתי עם שר הבריאות עדיין לא נמצא פתרון". בעקבות כך הכריזה: "אני מודיעה חד משמעית - אם לא יימצא פתרון אנחנו ניכנס לסכסוך עבודה ולא נפתח את שנת הלימודים". עוד אמרה: "יש עובדי הוראה שנמצאים במצבי סיכון, והעובדים האלו מגיעים לרופאי המשפחה ואלו כותבים להם מפורשת שעליהם להימנע מללכת ללמד. אך כשאותם עובדים ניגשים לרופאים ומבקשים ימי מחלה על ימי הבידוד האלו, הרופא מבהיר שמשרד הבריאות אסר עליו לתת ימי מחלה".

"מה אנחנו דורשים? פתרון לאותם עובדים. לא יעלה על הדעת שמוצאים פתרונות לאותם עובדים במשרדי הממשלה, אך את עובדי ההוראה יפקירו. למרות כל המהומות והפגישות לא מצאו פתרון, אין לי ברירה ולכן נכריז על סכסוך עבודה כדי שיימצא פתרון". בן דוד דורשת להפוך את אנשי השטח שותפים בקבלת ההחלטות: "היה מצופה שיבואו להתייעץ איתנו, עם אנשי השטח, המנהלים, המורות, מי שמכיר את השטח הכי טוב. יש פתרונות והצעות טובות כי הם התמודדו למעשה עם כל המתווים, היה מצב מטורף שכל שבוע שינו את המתווים והם הסתגלו לכל המצבים".