הצעת החוק בנושא אלימות כלכלית כנגד בני הזוג תעלה להצבעה בכנסת

הצעת החוק המשותפת של שרי המשפטים, התפוצות, הרווחה ושוויון חברתי אושרה היום בוועדת שרים לעינייני חקיקה ותעלה להצבעה בקריאה טרומית ברביעי הקרוב. השרה ינקילביץ': "נשים לא יהיו כלי לניצול כלכלי בידי בני זוגן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 15:45 כז בתמוז התשפ

הצעת החוק בנושא אלימות כלכלית כנגד בני הזוג תעלה להצבעה בכנסת
השרה עומר ינקלביץ', צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

הצעת החוק בנושא אלימות כלכלית כנגד בני הזוג אושרה היום (א') בוועדת שרים לעינייני חקיקה ותעלה להצבעה בקריאה טרומית ברביעי הקרוב. הצעת החוק הממשלתית הוגשה על ידי שר המשפטים, אבי ניסנקורן, בשיתוף עם המשרדים המבצעים: הרווחה ושיוויון חברתי. כזכור שרת התפוצות עומר ינקלביץ' היא היוזמת המקורית של החוק, עוד בימיה כחברת כנסת מהאופוזיציה. כדי שהחוק יעבור ולא ייפול על ידי משמעת קואליציונית החליטה ינקלביץ' להעלות את הצעת חוק כהצעת חוק ממשלתית.

השרה ברכה על החלטת ועדת השרים לאשר את החוק שלה שיעלה כאמור להצבעה: "היום אושרה בוועדת שרים הצעת החוק שיזמתי בתקופת היותי ח"כית בנושא אלימות כלכלית כנגד בני זוג. לפני כחודש סיכמתי עם שר המשפטים אבי ניסנקורן כי ההצעה תעלה כממשלתית ע"מ להבטיח שתעבור בהצלחה. אני שמחה לבשר שברביעי היא תעלה לאישור בקריאה טרומית. נשים לא יהיו כלי לניצול כלכלי בידי בני זוגן".

גם שר המשפטים הצטרף לברכות: "עשינו היום עוד צעד חשוב למאבק באלימות נגד נשים. אישרנו כעת בוועדת השרים את החוק שקידמתי ויסדיר לראשונה בדין הישראלי הכרה במונח 'אלימות כלכלית'. גם למנוע מבת זוג כרטיס אשראי ולהגביל אותה בהוצאות זו אלימות. החוק החדש יאפשר לבית המשפט להורות על עצירתה בצו ולקורבנות לתבוע פיצוי".