ינקלביץ' עונה לאופוזיציה: "הצעת חוק בנושא אלימות כלכלית במשפחה עלתה כהצעת חוק ממשלתית"

לאחר שספגה ביקורת מהאופוזיציה כי החוק אותו קידמה ייפול בשל משמעת קואליציונית, שרת התפוצות מצאה פתרון להעביר את החוק דרך הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 18:24 כט בסיון התשפ

ינקלביץ' עונה לאופוזיציה: "הצעת חוק בנושא אלימות כלכלית במשפחה עלתה כהצעת חוק ממשלתית"
צילום: פלאש 90

לאחר ניסיונות ארוכים, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' (כחול לבן), הגישה הצעת חוק בנושא אלימות כלכלית בין בני זוג ובני משפחה דרך הממשלה. עוד כשהייתה באופוזיציה, ניסתה השרה לקדם את הצעת החוק דרך חקיקה בכנסת, אלא לאחר שהצטרפה לקואליציה, קם החשש כי היא בעצמה תצביע נגד החוק בשם המשמעת הקואליציונית. מציאות שכזו הביאה גורמים רבים באופוזיציה ללעוג לינקלביץ' כי מוכרת את ערכיה בשם הקואליציה.

אלא שינקלביץ' מצאה פתרון שיוציא אותה מהפלונטר של הצעת חוק מול המשמעת הקואליציונית. כעת כשרה בחרה ינקלביץ' להעלות את הצעת חוק כהצעת חוק ממשלתית, ובכך החוק יעבור. יתרון נוסף של העברת החוק דרך הממשלה, הוא שכעת החוק יקבל יותר תקציבים ואף יתאפשר להגביר את האכיפה בנושא.

השרה כתבה על כך בחשבון הטוויטר שלה: "בכנסת ה-22 הגשתי הצעת חוק בנושא אלימות כלכלית בין בני זוג ובני משפחה. בשל חשיבות הנושא, המשכתי לקדם את ההצעה גם לאחר מינויי לשרה ואני שמחה לבשר שהגעתי להסכמות על קידומה כהצעת חוק ממשלתית באמצעות משרד המשפטים. לא יתכן שבימינו נשים יחוו התעללות כלכלית, הפוגעת בכבודן ובחופש פעולתן".