גנץ: "פועל כדי למנוע את פיטוריה של ח"כ שאשא-ביטון"

במהלך ישיבת כחול לבן הערב, התייחס שר הביטחון וראש הממשלה החליפי לסוגיית פיטוריה של יו"ר ועדת הקורונה, ואמר: "אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת". על קבינט הקורונה אמר: "נביא לצמצום הקבינט כדי לייעל אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/20 23:16 כו בתמוז התשפ

גנץ: "פועל כדי למנוע את פיטוריה של ח"כ שאשא-ביטון"
ימנע את פיטורי שאשא ביטון? גנץ, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

גנץ נגד נתניהו. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס הערב (ש') לאיומי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפטר את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, ואמר: "אני חושב שנכון שוועדת הקורונה תקבל את החלטות הממשלה בנושא הקורונה ולצד זאת אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת. אני פועל בכדי למנוע את פיטוריה של שאשא ביטון ואני מקווה שנימנע מהצעד הזה". 

מוקדם יותר הערב (ש') הגיעה שאשא-ביטון לתכנית "פגוש את העיתונות", וביקרה את ההגבלות החדשות והמחמירות עליהן החליטה הממשלה ביום חמישי האחרון בצל העלייה בתחלואה. שאשא-ביטון אמרה: "נדון מחר בהגבלות הקורונה החדשות שוב, בצורה מאוד עניינית. נדרוש נתונים וגם את המידע שעמד בבסיס ההחלטות. אנו רוצים להבין האם באמת הצעדים שדורשים לסגר הם צעדים נכונים". 

בעקבות דבריה של שאשא-ביטון מסר הערב גורם בכיר במפלגת הליכוד כי ראש הממשלה יפטר אותה מתפקידה. בגורם בליכוד הבהיר: "לא ניתן להמשיך כך". בליכוד יתקשו לקדם מהלך שבסופו תפוטר שאשא-ביטון שכן למהלך כזה נחוצה הסכמת מפלגתו של גנץ, כחול לבן, שהבהיר הערב כי ינסה לפעול נגד פיטוריה.

תכנית המענקים של נתניהו: שישה מליארד שקלים ישירות לציבור

במהלך ישיבת כחול לבן, התייחס גנץ למספר נושאים נוספים. על תכנית המענקים, "מענק לכל אזרח", אמר: "צריך לתת יותר למי שיש פחות - נכון וראוי להעביר כסף לחשבונות האזרחים אך יש מספר חלופות. נדון בהן במהלך הלילה במטרה להגיע להבנות".

גנץ התייחס אף לקבינט הקורונה שלא כונס כבר תקופה ארוכה: "בהסכמה עם ראש הממשלה נתניהו נביא לצמצום קבינט הקורונה כדי לייעל את יעילותו. הדבר יסוכם בהמשך השבוע. אני דוחף להשלמת הקמה של מטה לאומי למלחמה בקורונה שבו תסונכרן עבודת כל הגופים לרבות הגדלת הפעילות האופרטיבית של משרד הביטחון".