יועז הנדל: "היו ימים בהם יכולתי להתלונן על אחרים, עכשיו אני אחראי"

שר התקשורת מעדכן את האזרחים על הקושי בטיפול במשבר הקורונה ובעניינים שתחת משרדו, וכותב: "נפגשתי עם נפתלי בנט ואחרים כדי לשמוע הצעות חלופיות להתמודדות עם המצב הקיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/20 14:01 כה בתמוז התשפ

יועז הנדל: "היו ימים בהם יכולתי להתלונן על אחרים, עכשיו אני אחראי"
יועז הנדל, צילום: ינאי יחיאל

שר התקשורת יועז הנדל מעדכן בחשבון הפייסבוק שלו  על הנעשה במשרדו ועל הטיפול במשבר הקורונה. הנדל פתח וכתב: "אני אחראי. לטוב ולרע, אני אחראי. היו ימים בהם הייתי יכול להתלונן על אחרים, עכשיו אני שם. אנחנו בתקופת משבר כלכלי ובריאותי. אין לי פתרונות קסם להציג לכם, כסף לפזר או הבטחות גדולות. יש לי רק תיאור של המציאות ופעולות שננקטות. שקיפות לגבי המגבלות והאפשרויות". 

השר הנדל מציג את הפערים הקיימים לשיטתו, בטיפול במשבר הקורונה: "תשתיות תקשורת לא מספקות. כמו מדינות אחרות שמתמודדות עם הקורונה הפתרון לבידוד חברתי הוא עבודה/לימודים/רפואה מרחוק. במגזר החרדי והערבי, עומס יגרום לקריסה. גבול יכולת אשפוז של חולים קשים בבתי החולים. העדר ניהול מרכזי. פרויקטור למגזר הערבי והחרדי ופרויקטור כללי. תכנית כלכלית ממוקדת למגזרים ועסקים. פתרון בדיקות מהירות, לדוגמה: אנשי עסקים שנוחתים מחו"ל".

על הפעילות שלו ובמשרדו במהלך השבוע האחרון, כתב הנדל, כי בישיבת הממשלה בתחילת השבוע הציע לראש הממשלה למנות אותי לפרויקטור למגזרים. "זה לא קרה עדיין".

השר הנדל נפגש השובע עם מספר גורמים הקשורים למשבר הקורונה: "כדי להדביק את הפערים, במיוחד בתחומי, אבל גם כדי להגיע עם חלופות, נפגשתי השבוע עם כל מי שקשור ומבין באתגר. ראשי ארגונים חברתיים, מומחים רפואיים ומנהלי מערכות בריאות, חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי, ראשי ערים ומנהלי אגפי חינוך ברשויות השונות. סיירתי בפיקוד העורף, בני ברק בדגש על חמ"ל הקורונה ובעיר בית שמש. נפגשתי עם נפתלי בנט ואחרים כדי לשמוע הצעות חלופיות להתמודדות עם המצב הקיים. וניהלתי דיונים על מודלים חלופיים לסגרים".

עוד על הנעשה במשרד התקשורת: "בועדת הכלכלה הצגתי את מתווה הסיבים (אינטרנט מהיר) ועסקנו בתשתיות התקשורת הנדרשות בימי הקורונה ובימים רגילים. אושר השבוע לבזק לשדרג תשתיות ממהירות 100 ל-200 ב-244 יישובים בפריפריה ובמרכז הארץ. שר התרבות ואנוכי פנינו לרשתות ולתחנות הרדיו בבקשה להשמיע אמנים ישראלים כדי להגדיל את התמלוגים. עוד כסף בשעת משבר. חברת הוט, גל"צ ותחנות הרדיו המקומיות כבר הסכימו. עדיין מחכים לשאר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן