אדלשטיין: "אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר"

שר הבריאות מראה פסימיות עקב העלייה המתמשכת בנתוני התחלואה וסבור כי לא רחוק היום בו ידרוש להטיל סגר נוסף. "מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אלא אם יקרה פה נס, ונראה האטה בקצב ההדבקות, ואז ניתן עוד זמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 09:16 כג בתמוז התשפ

אדלשטיין: "אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר"
יולי אדלשטיין , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עליית התחלואה בישראל ממשיכה להחריף, הבוקר (ד') על פי נתוני מרכז המידע והידע אובחנו אתמול 1,561 איש כחיוביים לקורונה. בעקבות כך סבור שר הבריאות יולי אדלשטיין כי כנראה אין מנוס מסגר נוסף על ישראל. ב-ynet חשפו הקלטות של השר שטוען מה לפי דעתו נקודת המפנה להטלת סגר: "אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים חדשים ביממה, ולהמשך העלייה המדאיגה בחולים הקשים והמונשמים, כשהמערכת במצב כזה שאנחנו מקבלים מסרים מבתי חולים ששוקלים להפסיק את הרפואה האלקטיבית - אז בהחלט נבוא עם הצעות קשות".

עוד אמר: "מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אלא אם יקרה פה נס, ונראה האטה בקצב ההדבקות, ואז ניתן עוד זמן. אולי נראה את תוצאות סגירת החתונות והגבלת ההתקהלויות ואז נדחה בכמה ימים את ההחלטה על הסגר. צריך להמתין עוד שלושה או ארבעה ימים כדי לראות אם יש לכך השפעה, אבל זה בחזקת נס".

"אני לא מוכן יותר לשחק בכאילו. אם תהיינה המלצות שהן לא סגר, כמו סגירת תרבות הפנאי והמסעדות, אז יכול להיות שניתן לזה צ'אנס. אני לא מאמין שהשבוע נלך לסגר, אלא אם יהיה שינוי קיצוני במגמה. זה כן יכול להגיע לישיבת הממשלה ביום ראשון". השר גם כעס על החלטת ועדת הקורנה לבטל את ההגבלות בחדרי הכושר: "לדעתי, במצב שנוצר, לאחר הפעילות הנמרצת 'לטובת' הציבור, אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן