אדלשטיין: "התנהלותם של חברי ועדת הקורונה עלולה להוביל את ישראל לסגר מלא"

שר הבריאות תוקף את החלטתה של יו"ר ועדת הקורונה בכנסת לצאת נגד החלטת הממשלה ולאשר את פתיחת חדרי הכושר: "אני תוהה האם אנשים מבינים שהמאבק הזה הוא לא לשחרור ענפי המשק, אלא למען סגר כללי" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 15:30 כב בתמוז התשפ

אדלשטיין: "התנהלותם של חברי ועדת הקורונה עלולה להוביל את ישראל לסגר מלא"
יולי אדלשטיין , צילום: ללא

לאחר שחברי ועדת הקורונה החליטו לצאת נגד החלטת הממשלה ולפתוח את חדרי הכושר, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר  בראיון לגלי צה"ל כי מה שנותן סיבה לאופטימיות, היא העובדה שהציבור הרבה יותר קשוב להנחיות וכי הוא מקווה שלא תהיה עלייה חדה במספר החולים. עם זאת, כשנשאל על החלטות ועדת הקורונה טען שהן חסרות אחריות והוסיף: "אני תוהה האם אנשים מבינים שהמאבק הזה הוא לא לשחרור ענפי המשק, אלא למען סגר כללי". 

באשר לשאלת עצמאות פעילות ועדת הקורונה, בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, השיב כי: "זכותם המלאה של חברי הכנסת לשנות דברים בחקיקה, שהממשלה מציעה ולפקח על הממשלה. בשום שלב לא אמרתי שאנחנו חסינים מטעויות, אבל אנחנו צריכים להבין אנחנו או שבמלחמה, מלחמת שלום האזרח נגד נגיף מאוד מסוכן, שמשנה את ההתנהגות שלו כל הזמן - או שאנחנו יושבים רגל על רגל."

ח"כ יפעת שאשא ביטון

ח"כ יפעת שאשא ביטוןצילום: הדס פרוש/פלאש 90

כזכור,דקות ספורות לפני ההצבעה בועדת הכנסת פרסמו נתניהו ואדלשטיין הודעה כי חדרי הכושר יישארו סגורים, ורק חלק מהבריכות ייפתחו: "ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו לגבש תו סגול מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות סביב הבריכות ובכך לפתוח את בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה במקומות אלה. חדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם". אולם חברי הועדה סברו כי אין מספיק נתונים להחלטה לסגור ועל כן הצביעו נגד ההחלטה. 

בעקבות ההצבעה הודיע יו"ר הקואליציה כי הוא מרוקן את הועדה מסמכויותיה: "‏לפני זמן קצר התקיימה שיחה בין ראש הממשלה ויו״ר הכנסת יריב לוין יחד עימי.בתום השיחה החלטתי שינקטו כנגד ח״כ שאשא ביטון צעדים משמעתיים. כמו כן בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה בראשה עומדת ח״כ שאשא ביטון הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה."