נמצא חולה קורונה בהפגנה בכיכר רבין

משרד הבריאות עדכן כי אחד המפגינים שהיה במחאה של העצמאים במוצאי שבת בכיכר רבין, היה חולה קורונה. המפגין שהה בהפגנה במשך שעתיים וחצי, וקיים חשש שההפגנה הפכה לאירוע הדבקה המוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 08:17 כג בתמוז התשפ

נמצא חולה קורונה בהפגנה בכיכר רבין
ההפגנה בכיכר רבין, צילום: Miriam Alster/Flash90

משרד הבריאות מדווח הבוקר (ד') כי התגלה חולה בנגיף הקורונה בהפגנת העצמאים בכיכר רבין שהתקיימה במוצאי שבת. בהפגנה נכחו אלפי בני אדם שהפגינו מבלי שמירה על מרחקים, והדבר הובילך לביקורת מצד גורמים שונים במשרד הבריאות כי קיים חשש שהאירוע יהפוך למכה של הדבקות. הבוקר החשש אומת כאשר התגלה מפגין שחלה בנגיף הקורונה ושהה בהפגנה במשך שעתיים וחצי.

על פי הדיווח המפגין שהה בכיכר רבין וברחוב אבן גבירול חולה מאומת בין השעות 19:00 ל-21:30. אמנם טרם התקבלו ידיעות מאיכוני הטלפון של השב"כ על מפגינים שקיבלו הוראה להיכנס לבידוד. מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס לחשש כי יהיו הדבקות רבות בהפגנה, בראיון ל-ynet אמר: "ברור לחלוטין שההפגנה היא התקהלות רבתי ללא שמירה על שום כלל למניעת הדבקה ומעבר הנגיף מאדם לאדם. גם אם מבינים את הכאב והדאגה של המפגינים, מדובר בהתקהלות מסוכנת שאני חושש שנראה את תוצאותיה בימים הקרובים בעלייה במספר הנדבקים".

ההפגנה הסתיימה בתקריות אלימות בין שוטרים למפגינים כשעם סיומה של המחאה, עשרות מהמפגינים הגיעו לצומת עזריאלי בתל אביב וביצעו חסימה של הציר. במהלך הפרות הסדר הותקפו שוטרים והופעל לעברם גז מדמיע והושלכו בקבוקים. שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום.