"מנותקים נמאסתם". עימותים וחסימות צירים בסיום מחאת העצמאים

אלפי בני אדם הגיעו הערב להפגין ולזעוק על מדיניות הממשלה לנוכח המשבר הכלכלי אליו הגיעו. בין המפגינים: עצמאים ושכירים מתחומי התיירות, התרבות, האירועים והמסעדנות. לאחר סיום המחאה נעצרו 19 מתפרעים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/07/20 21:21 יט בתמוז התשפ

"מנותקים נמאסתם". עימותים וחסימות צירים בסיום מחאת העצמאים
ההפגנה הערב בכיכר רבין, צילום: Miriam Alster/Flash90

אלפי בני אדם התקבצו הערב (ש') בכיכר רבין כדי להפגין נגד אוזלת ידה של הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי הנובע מנגיף הקורונה. לטענת המארגנים זו הפגנה א-פוליטית והפוליטיקאים יעדרו ממנה. כוחות משטרה גדולים הוצבו באזור הכיכר, מחסומים הוצבו והרחובות סביב לכיכר נסגרו לתנועת כלי רכב. 

בהפגנה נואמים עצמאים ובעלי עסקים, שכירים, מובטלים, סטודנטים ונפגעים אחרים שטרם קיבלו את הסיוע הכלכלי מהממשלה. אבינועם נחמד, בעלים של חברת תיירות, אמר: "כל תייר שנכנס לפה מקבל ממני את ארץ זבת חלב ודבש, את היופי, את האנשים, את מדינת ישראל. העסק שלי הוא מפעל חיים של עשרות שנים. הוא מפרנס אותי ואת עובדיי הקבועים שנמצאים בבית עכשיו יחד עם מאות אחרים - נהגי אוטובוס, מסעדנים ועוד. ב-12 במרץ הכול נמחק. כולם פוטרו או הוצאו לחל"ת, המשרדים נסגרו והדלת ננעלה".

האלפים הערב בכיכר רבין

האלפים הערב בכיכר רביןצילום: פלאש 90

נזכיר כי ביום חמישי בערב הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ את תכנית הסיוע הכלכלית שלהם. במסגרת שורת צעדים הבטיחו השניים כי כברב השבוע ביום רביעי יכנס מענק בסך 7,500 שקלים ל-350 אלף עסקים שכבר קיבלו סיוע מהמדינה בגל הראשון של נגיף הקורונה. 

בעקבות ההפגנה, כתבה ח"כ איילת שקד בחשבון הטוויטר שלה כי המגזר הציבורי צריך לשאת בנטל: "המחאה הערב היא המחאה של הסאונדמן, של המוסכניק, של המסעדן, של בעל אולם האירועים ושל סוכנת הנסיעות. מחאה אותנטית וכואבת, במה לכל לאלפי סיפורים כואבים של אלה שמפעל חייהם קרס בין לילה. המגזר הציבורי צריך לשאת בנטל, הממשלה חייבת לקצץ במגזר הציבורי השמן ולעזור למגזר הפרטי הרעב".

עם סיומה של המחאה, עשרות מהמפגינים הגיעו לצומת עזריאלי בתל אביב וביצעו חסימה של הציר. במהלך הפרות הסדר הותקפו שוטרים והופעל לעברם גז מדמיע והושלכו בקבוקים. שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום.