ביתר עלית: הסגר על העיר בוטל

שבוע לאחר שהוטל הסגר על העיר ביתר עלית, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לראש העירייה כי החל מ-8:00 בבוקר יסתיים הסגר. בימים האחרונים התקיימו הפגנות נגד הטלת הסגר, על רקע טענות העירייה כי אין בו תועלת למאבק בהדבקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 21:19 כב בתמוז התשפ

ביתר עלית: הסגר על העיר בוטל
סגר על ביתר עלית, צילום: Nati Shohat/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע הערב (ג') לראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, כי הסגר על העיר יוסר מחר בבוקר בשעה 8:00. בימים האחרונים מחו תושבי העיר על הסגר, הפגינו בכיכר בכניסה לעיר ובמספר מקרים אף דווח על עימותים עם שוטרים.


(באדיבות 'כאן חדשות')

מעיריית ביתר עלית נמסר כי "בעקבות פעילות מאומצת של ראש העירייה מול משרד הבריאות, שוחח כעת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי עם ראש העירייה והודיע לו על ביטול הסגר על העיר, החל ממחר בבוקר. 
ראש העירייה הודה לפרופ׳ לוי והודיע כי ימשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה בעיר".

הסגר, שהוטל בשבוע שעבר, ארך שבעה ימים, והתועלת בו אינה ברורה. בעירייה טוענים כי בסגר אין תועלת כל עוד לא מוציאים מהעיר את הנדבקים בקורונה, וראש העירייה טען שוב ושוב בראיונות בתקשורת כי הממשלה לא מסייעת בפינוי הנדבקים למלוניות קורונה. לאחר הטלת הסגר החלו בפיקוד העורף בפינוי הנדבקים מהעיר למלוניות ברחבי הארץ.