פדיחה: בוגי נואם בהפגנה הלא נכונה

מעל 100 חירשים וכבדי שמיעה הפגינו היום אחר הצהרים מול הכנסת, בדרישה להנגיש את השירותים הרפואיים בבתי החולים. לאירוע הגיעו פוליטיקאים רבים, אלא שביניהם היה יו"ר תל"ם שחשב שהגיע למחאת העובדים הסוציאליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 20:23 כא בתמוז התשפ

פדיחה: בוגי נואם בהפגנה הלא נכונה
מחאת החרשים, צילום: עופר לנדא

מעל 100 חירשים וכבדי שמיעה הפגינו היום (ב') אחר הצהרים מול הכנסת, בדרישה להנגיש באופן דחוף את השירותים הרפואיים בבתי החולים בישראל לתמלול ולשפת הסימנים, עבור מעל 100,000 חירשים וכבדי שמיעה הזקוקים לכך. את ההפגנה יזמה הפעילה החברתית החירשת שירלי פינטו, יחד עם חברי קהילת החירשים וכבדי השמיעה משה איבגי וטל צפתי. אל ההפגנה הגיעו חברי כנסת מהאופוזיציה כדי לתמוך.

בין הפוליטיקאים שהגיעו היה יו"ר תל"ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון, שהגיע לשאת נאום תמיכה. יעלון החל לנאום בפני המפגינים ודיבר על הזכויות המגיעות לעובדים הסוציאליים, אלא שתגובות מהקהל סימנו כי הוא לא נמצא בהפגנה הנכונה. במהלך הנאום המתרגמת של יעלון אמרה ליעלון כי הקהל סימן לה שמדובר במחאה ששייכת לחרשים וכבדי השמיעה. יעלון הגיב בחיוך והחליף מיד את הנאום מזכויות לעובדים סוציאליים לנאום על זכויות של בעלי מוגבלויות.

לאירוע הגיעו גם חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא, שם ידעו לאיזו הפגנה הם הגיעו. שירלי פינטו אמרה בהפגנה: "אנחנו, החירשים, התרגלנו להסתדר עם מה שיש, להמר על גורלנו. עד מתי? אנשים מתים כתוצאה מחוסר ההנגשה, אנשים סובלים שלא לצורך, מקבלים טיפול לקוי. לא עוד! אנחנו ניאבק על הנגשת מערכת הבריאות לחירשים וכבדי שמיעה עד הסוף, לא ניכנע, לא נעצור עד שמערכת הבריאות תהיה נגישה. לא נשתוק עד שבשנת 2020 תהיה נגישות לחירשים בבתי החולים"