חגית משה במחאת העובדים הסוציאלים: "המגזר הציבורי לא שמן כמו שעושים ממנו"

סגנית ראש עירית ירושלים בראיון לכיפה מתייחסת למחאת העובדים הסוציאליים וטוענת: "הם העוגן והם לוחמי האש שלנו בתקופה הזו. עובדים סוציאליים הם אלה שעומדים מול החלשים בציבור ומגיע להם לקבל שכר ראוי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/07/20 18:01 כא בתמוז התשפ

חגית משה במחאת העובדים הסוציאלים: "המגזר הציבורי לא שמן כמו שעושים ממנו"
חגית משה, צילום: כיפה

שביתת העובדים הסוציאליים נכנסה הבוקר (ב') ליומה השמיני, ולקראת ההפגנה הצפויה אחר הצהריים מול משרד האוצר התקיים דיון בוועדת הכספים בנושא דיווח ונתונים על ביצוע התקציב ותכניות הסיוע. בין המפגינים הייתה סגנית ראש עיריית ירושלים שבאה לתמוך במחאה. לכיפה סיפרה מדוע באה לתמוך במחאה: "באתי לתמוך ואני בטוחה שעוד הרבה אזרחים שנמצאים בבית תומכים גם הם במחאה, הם העוגן והם לוחמי האש שלנו בתקופה הזו. לא הגיוני שבזמן כזה הם צריכים למחות, צריך לקרוא לשר הרווחה ולקיים משא ומתן ולסיים את הסאגה הזו". 

משה יוצאת נגד אמירתה של של ח"כ איילת שקד שכינתה את המגזר הציבורי כמגזר "שמן", הכולל גם את העובדים הסוציאליים. "המגזר הציבורי לא שמן כמו שעושים ממנו, מדובר באנשים מחוייבים שעושים את ישראל למה שהיא. צריך לחזק אותם, רוב המגזר הציבורי מקבל שכר מינימום. עובדים סוציאליים הם אלה שעומדים מול החלשים בציבור ומגיע להם לקבל שכר ראוי".

משה לא מקבלת את הביקרות כי בתקופת המשבר הכלכלי לא נכון שהעבודים יפגינו: "אני חושבת שהעובדים נמצאים בעומסים לא רגילים. כשהם צריכים לטפל בקבוצות סיכון, באלימות במשפחה, שקיימים כל השנה, והקורונה רק העצימה את הבעיות הללו. הם הלוחמים שלנו בנושא ואנחנו צריכים לתמוך בהם".