השר אוחנה מינה "יועץ לענייני החברה החרדית"

אריק יקואל, קצין חבלה לשעבר במשטרה, שנחשב לחרדי שהגיע לדרגה הגבוהה ביותר בארגון, מונה ליועצו של השר לביטחון פנים, על רקע הטענות המתגברות לאכיפה סלקטיבית של המשטרה נגד הציבור החרדי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/07/20 09:13 כא בתמוז התשפ

השר אוחנה מינה "יועץ לענייני החברה החרדית"
הפגנה נגד אכיפה בשכונות החרדיות, אתמול, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הודיע הבוקר (ב') על מינוי של  ניצב (בדימוס) אריק יקואל לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית, בהמשך לסיכום מיום שישי עם ראשי הסיעות החרדיות.

מאות חרדים מוחים נגד הטלת הסגר על שכונות בירושלים

יקואל, 63, נשוי ואב לעשרה, בוגר הפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית, שימש בעברו כקצין חבלה ראשי וראש אגף תכנון וארגון במשטרת ישראל. יקואל הוא החרדי הראשון שהגיע לדרגה זו במשטרת ישראל.

המינוי של יקואל מגיע על רקע טענות גוברות בציבור החרדי לאכיפה סלקטיבית של המשטרה נגד הציבור החרדי, בתקופה האחרונה בעיקר על רקע משבר הקורונה. בשבועות האחרונים, עם הטלת הסגר המחודש על השכונות החרדיות ועל הערים אלעד וביתר עלית, גברו ההפגנות נגד המשטרה והטענות לאלימות משטרתית גוברת דווקא נגד החרדים.
במוצאי שבת האחרונה הושווה יחס המשטרה למפגינים בשתי הפגנות מקבילות שהתקיימו - בכיכר רבין בתל אביב ובשכונת רוממה בירושלים, לאחר שבתל אביב השוטרים נמנעו מעימות עם המפגינים, ובירושלים הופצו סרטונים של אלימות משטרתית נגד המפגינים החרדים.

מלשכת השר אוחנה נמסר כי אמש יקואל כבר השתתף בדיון שקיים השר לביטחון הפנים עם ראשי רשויות חרדים ונציגים נוספים מהחברה החרדית, ובנוכחות מנכ"ל משרד הבט"פ ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ורב המשטרה הרב רמי ברכיהו.