הקורונה ברשות הפלשתינית: כל מכונות ההנשמה בשימוש

הגל השני של משבר הקורונה הביא עמו בעיה קשה לרשות הפלשתינית, כל 350 מכונות ההנשמה בבתי החולים - תפוסות. נכון להערב יש ברשות 5,763 חולים פעילים ו-39 מתים. הסגר על חברון, בית לחם, רמאללה ושכם הוארך בארבעה ימים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/20 21:58 כ בתמוז התשפ

הקורונה ברשות הפלשתינית: כל מכונות ההנשמה בשימוש
בית לחם, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אין מכונות הנשמה פנויות ברשות הפלשתינית. ראש הרפואה המונעת במשרד הבריאות הפלשתיני, ד"ר עלי עבד רבו, אישר היום (א') כי כל מכונות ההנשמה בכלל בתי החולים ברשות, בשימוש. בראיון ל'חדשות קודס' אמר עבד רבו כי כל 350 המכונות תפוסות על ידי חולים רגילים או חולי קורונה.

כדאי לציין כי התפוסה במחלקות הטיפול הנמרץ עולה על 100% עוד לפני משבר הקורונה. 16 חולי קורונה מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ושבעה מהם המחוברים למכונות הנשמה. כך לפי דברי עבד רבו. נכון להערב, אם מטופל כלשהו ברשות הפלשתינית יזדקק למכונות הנשמה, הרופאים יאלצו לבצע הערכה ולפיה יחליטו מי מהחולים יחובר למכונת הנשמה.

מספר המתים מנגיף הקורונה בשטחי הרשות עלה היום ל-39. מספר החולים המאומתים שהתגלו ברשות עלה ל-7,037, מהם 5,763 פעילים. סך הכל החלימו ברשות 1,116 בני אדם. רוב החולים משתייכים לנפת חברון בה ישנם 4,142 חולים פעילים.

הערב, בעקבות העליה החדה בתחלואה, הודיעה הממשלה הפלשתינית על הארכת הסגר בנפות חברון, בית לחם, רמאללה ושכם לארבעה ימים נוספים. דובר הממשלה אברהים מלחם, אמר במסיבת עיתונאים הערב כי התנועה בין הנפות אסורה למשך שבועיים.