ברשות הפלשתינית חוששים כי מצרים לא תתנגד להחלת ריבונות ישראלית

שר החוץ הירדני ביטל פגישה עם ראש הרשות הפלשתינית, וברשות חוששים כי התנגדות מצרית למהלך של ריבונות ישראלית תהיה רטורית בלבד. שר החוץ הירדני שהגיע לפגישה העביר מסר מהמלך: "במקרה של סיפוח, ירדן תתקשה להמשיך בקיום הסכם השלום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/20 13:26 כז בסיון התשפ

ברשות הפלשתינית חוששים כי מצרים לא תתנגד להחלת ריבונות ישראלית
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

אתמול (חמישי) שר החוץ המצרי, סמאח שוכרי, אמור היה להגיע לרמאללה לפגישה עם ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אך ביטל את ביקורו ברגע האחרון. ביטול הפגישה מדאיג מאוד את בכירי הרשות שדואגים כי תגובתה של מצרים להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומורון - תהיה רפה וצנועה ולא תגיע לכדי מעשים. כך פורסם באתר האינטרנט הלבנוני 'אל מיאדין'. מי שכן הגיע לביקור המתוכנן הוא שר החוץ הירדני איימן ספאדי.

מקורות דיפלומטיים אומרים כי ביטול ביקורו של שר החוץ המצרי הגיע מכיוון שמצרים עסוקה בסוגיות אחרות. גורמים דיפלומטיים בכירים מסרו כי "הרשות הפלשתינית חיכתה לביקורו של שר החוץ המצרי סמאח שוכרי, ולא רק לשר החוץ הירדני איימן ספדי". מקהיר נמסר לאבו מאזן כי שוכרי יגיע לרמאללה בשבועות הקרובים.

בפגישתם אתמול, העביר שר החוץ הירדני איימן ספאדי מסר לאבו מאזן בשם המלך עבדאללה: "אם ישראל תיישם את תכנית הסיפוח ירדן תתקשה להמשיך בקיום הסכם השלום עם ישראל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן