התכנית שתעלה את יהודי צרפת לישראל

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אומר כי "צרפת נכנעת לאנטישמיות". לדבריו, יש להעלות את יהדות צרפת ארצה בטווח הזמן המיידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 09:07 כ בתמוז התשפ

התכנית שתעלה את יהודי צרפת לישראל
עולים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עלייה של משפחות, הקמת מאגר מעסיקים לקליטת עולים חדשים, סיוע ממשלתי וגם גיוס לצה"ל: בהסתדרות הציונית חושבים על העתיד של יהודי צרפת, תכנית מיוחדת שהוכנה על ידי יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית והוגשה לשרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה נידונה בימים אלו בדרגים הגבוהים ותכליתה להעלות את מאות אלפי היהודים המתגוררים בצרפת לישראל. חגואל: "על כל משרדי הממשלה להתגייס לנושא ולהעלות את יהודי צרפת ארצה, זו היום הציונות שלנו".

בפתח התוכנית כותב חגואל כי בטווח הזמן הנראה לעין יהדות צרפת תנדוד מהמדינה למקומות אחרים בעולם "היהודים יעזבו את צרפת, המצב בצרפת מתדרדר מיום ליום והמצב הכלכלי מחמיר, האנטישמיות מתחזקת וצרפת נכנעת לאיסלם לגי'אהד הפעיל" מציין חגואל. חגואל מוסיף כי הקהילה היהודית שנותרה בצרפת מחוברת לציונות ומסקרים שנערכו עולה כי יהודים אלו תורמים לישראל במגוון צורות. 

יעקב חגואל

יעקב חגואלצילום: באדיבות המצולם

בין היתר נוהגים יהודי צרפת לבלות את חופשותיהם כאן בישראל. בתכנית מציין חגואל כאמור כי היהודים יעזבו את צרפת וכדאי מאוד לישראל לקלוט את הנדידה של אותם יהודים לכאן, לביתם. מאז שנת 2015 יש ירידה באחוזי העלייה של יהדות צרפת לישראל בגלל חסמים וקשיי קליטה שונים, מגיפת הקורונה ההתדרדרות במצב הכלכלי והתחזקות האסלאם הקיצוני, יוצרים לנו הזדמנות שלא תחזור לשבירת חסמי הביורוקרטיה והעלאתם ארצה של יהדות צרפת", אומר חגואל ומציין כי מדינת ישראל צריכה להיערך לשם כך במספר צורות. "ראשית, יש צורך להקים מאגר מעסיקים המעוניינים בהעסקת העולים תמורת הטבות מס או סבסוד ממשלתי, את לשכות ההשמה יש להקים כבר בצרפת כדי שהנחיתה של העולים תהיה רכה יותר" בנוסף אומר חגואל כי הממשלה צריכה להכריז על עליית יהודי צרפת כעדיפות לאומית.
בתכנית המיוחדת שהכין חגואל הוא מציין כי יש להיערך גם בתחום הדיור על ידי יריד נדל"ן, יצירת קשר עם רבני הקהילות בצרפת וניסיון העלאה של הקהילה בצורתה השלמה לישראל, ורתימתם של כל משרדי הממשלה השונים, החל ממשרד האוצר דרך סבסודים ומענקים ועד משרד הבריאות, העבודה, העלייה והקליטה והחינוך. 

"יש לנו הזדמנות שלא תחזור, כל שקל שנשקיע בעולה חדש מצרפת יחזור אלינו בצורה של 15 שקלים בעוד כעשר שנים, זו הציונות, זו היהדות וזו המסורת שלנו, מעבר להשקעה המשתלמת שלנו למדינה, אנחנו נזכה לרוח חדשה, מקהילות מגובשות וחזקות שהולכות יחד כבר מאות שנים. מדינת ישראל לא יכולה להסתכל על העתיד בלי העלאתם של יהודי צרפת לישראל, יש בצרפת 50,000 יהודים שיכולים לעלות ארצה בטווח זמן מיידי ועוד חצי מיליון יהודים בטווח זמן רחוק יותר וזו תהיה בכייה לדורות אם כעת לא נלחץ על הגז, ונביא לכאן לישראל את יהודי צרפת" מסכם חגואל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן