מנדלבליט גיבש הסכם המגביל את נתניהו לעסוק במינויים במערכת המשפט

היועץ המשפטי לממשלה העביר לסנגוריו של ראש הממשלה טיוטת הסדר ניגוד העניינים, שיקבע את הנושאים שבהם הוא מוגבל מלעסוק בהם בשל היותו נאשם בפלילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/20 09:25 יח בתמוז התשפ

מנדלבליט גיבש הסכם המגביל את נתניהו לעסוק במינויים במערכת המשפט
נתניהו ומנדלבליט., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מורידים את הכפפות: ממשיכה המתיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. היועץ המשפטי לממשלה העביר הבוקר (ו') לסנגוריו של נתניהו טיוטת הסדר ניגוד העניינים, שיקבע את הנושאים שבהם הוא מוגבל מלעסוק בהם בשל היותו נאשם בפלילים. זו מתקפה שנייה תוך שבוע וחצי לאחר שמנדלבליט, קבע כי נתניהו לא יוכל לקבל מימון למשפטו מחבריו האמידים.

ההסדר קובע כי נתניהו לא יוכל להתערב בבחירת מינויים במערכת המשפט והחוק, זה כולל גם מעמד ותקציב היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות ואגף החקירות במשטרה, גורמים הנוגעים למניעת שחיתות במשרד המשפטים, הוועדה לבחירת שופטים, חקיקה הנוגעת לטוהר המידות או למשפט ובהחלטות שיש להן זיקה למשפט.

מוקדם יותר השבוע, מנדלבליט תקף גורמים נוספים בליכוד, הוא הגיש לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירות נגד החלטת הכנסת לקבוע כי לח"כ חיים כץ תהיה חסינות מפני הדין הפלילי, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת. לדעתו המלצת ועדת הכנסת להעניק לח"כ כץ חסינות היא בטלה וחסרת תוקף, ולכל הפחות יש להורות על ביטולה, כיוון שהתקבלה בחוסר סמכות או בחריגה מסמכות.