יאיר נתניהו מתנצל בפני דנה ויס: "למה שפרסמתי אין בסיס"

בנו של ראש הממשלה רמז כי מגישת ערוץ 12 קיבלה קידום באמצעים לא כשרים, ולאחר שהוגשה נגדו תביעת דיבה פרסם התנצלות בטוויטר: "קורא לכל הגולשים להתנער מהם ולהסיר את הפרסומים בעניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 11:52 יז בתמוז התשפ

יאיר נתניהו מתנצל בפני דנה ויס: "למה שפרסמתי אין בסיס"
יאיר נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם-פלאש 90

יאיר נתניהו מתנצל. אחרי שתקף את מגישת ערוץ 12, דנה וייס, ורמז בפומבי כי התקדמה בקריירה בצורה שאינה הולמת, פרסם בנו של ראש הממשלה ציוץ התנצלות בחשבון הטוויטר שלו. נתניהו כתב כי "לפרסומים שפרסמתי בתאריכים 23.5.20, 24.5.20, ו25.5.20 על גברת דנה ויס אין כל בסיס. אני מתנצל בפניה עליהם וקורא לכל הגולשים להתנער מהם ולהסיר את הפרסומים בעניין".

כזכור, נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מישהו יודע איך דנה וייס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא", והוסיף על כך "מעניין..."

בתגובה לציוץ זה, ולציוצים ורמיזות נוספות של נתניהו הבן בטוויטר נגד דנה וייס, החליטו בחברת החדשות והמגישה עצמה להגיש תביעת דיבה נגדו. חברת החדשות הסבירה כי מבחינתה מדובר בהתבטאויות שקריות וחמורות המהוות לשון הרע ומקימות סעדים עפ"י חוק איסור לשון הרע: "וייס היא הפרשנית המדינית של חדשות 12 מזה שלוש שנים ומגישת "חדשות סוף השבוע" המשודרת מדי שבת והיא אחת מהעיתונאיות הוותיקות בחברת החדשות מיום הקמתה".

בהמשך הסבירה וייס את ההחלטה להגיש תביעת דיבה: "נחצה פה קו אדום", אמרה. ''לא משנה מה אישה עושה וכמה היא השיגה, יכול לבוא מישהו ולרדד הכל למגדר שלה. זה לא רק לשון הרע, זה לא רק פייק ניוז - יש פה סוג של הטרדה מינית".
לדבריה, "אם זה היה תלוי רק בי יכול להיות שהייתי מדפדפת את זה. אבל זו לא הפעם הראשונה שיאיר נתניהו באופן ספציפי מייחס דברים מיזוגניים לנשים ולקולגות. אני מרגישה שיש לנו אחריות פה להגיד 'עד כאן', אי אפשר לתת לזה להמשיך להשתולל".

וייס סיפרה כי בעבר ביקשה מבנו של ראש הממשלה להפסיק בהשתלחויות האישיות. "פניתי לדובר של המשפחה ולעו"ד עמית חדד וביקשתי מהם לומר ליאיר נתניהו להפסיק. הוא המשיך ביתר שאת".