ההגבלה החדשה: אוטובוסים יכילו מחצית ממלוא התפוסה

שרת התחבורה סיכמה עם משרד הבריאות והמל״ל על הפעלת מערך האוטובוסים במודל של 50%. קווי התחבורה הציבורית יסיימו פעילותם במהלך ימי השבוע בשעה עשר בלילה, ויפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצ״ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 09:54 טז בתמוז התשפ

ההגבלה החדשה: אוטובוסים יכילו מחצית ממלוא התפוסה
צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שרת התחבורה, מירי רגב, סיכמה עם משרד הבריאות והמל״ל על הפעלת מערך האוטובוסים במודל  של 50%. על פי הסיכום באוטובוסים יישארו מזגנים פועלים וחלונות פתוחים היכן שניתן. בנוסף, משרד התחבורה יקיים פיקוח על שמירת ההוראות על ידי הנוסעים ותהיה הקפדה על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים. קוי התחבורה הציבורית יסיימו פעילותם במהלך ימי השבוע בשעה עשר בלילה. הקוים יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצ״ש. 

השרה רגב: ״הצלחנו בעבודה מאומצת לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע. נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות. הנחיתי להוסיף עוד כלים לרשת האוטובוסים כדי למנוע שיבושים הצפויים בעקבות הגבלת התפוסה. אני קוראת למשרד האוצר להגיע להבנות מהירות עם מפעילי התחבורה הציבורית. תודה והערכה מיוחדת לנהגי האוטובוסים, לבעלי החברות, לאנשי רכבת ישראל וכלל החברות במשרד התחבורה, שנמצאים בחזית העשייה וההתמודדות מול נגיף הקורונה״. 

ההגבלות על התחבורה הציבורית מצטרפות להגבלות שהחלו כבר מאתמול (ג') קייטנות, תנועות נוער, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות, אירועי התרבות, בתי קולנוע, פאבים, ברים ומועדונים ייסגרו לגמרי. מסעדות  יוכלו לארח עד 50 איש במתחם הכולל שלהן בפנים ובחוץ. כאשר , 20 סועדים יוכלו לשבת בפנים המסעדה, ו-30 בחוץ. וקיים איסור של התקהלות מעל 20 איש, מנייני תפילה בבתי הכנסת יהיו עד 19 איש. עוד חוק נוסף הוא העלאת גובה הקנס המנהלי בגין אי עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן