החל מהיום: חדרי כושר, בריכות ואירועי התרבות ייסגרו

בעקבות אישור חוק עוקף הכנסת של הממשלה, חלק מההגבלות יחלו כבר היום מהשעה 14:00. במסעדות יותרו עד 50 סועדים, כש-20 רשאים להיות בפנים ועד 30 נוספים בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 09:09 טו בתמוז התשפ

החל מהיום: חדרי כושר, בריכות ואירועי התרבות ייסגרו
חדר כושר יישארו סגורים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (ג') מספר תקנות הנוגעות למשבר הקורונה. אחד החוקים שעברו הוא מה שמכונה "חוק הקורונה הגדול" מדובר בחוק שיאפשר לממשלה לתקן צווים שיכנסו לתוקף באופן מידי, ולקבל את אישור הכנסת בדיעבד. משמעות הדבר שהחל מהיום חלק מההגבלות שאישרה הממשלה אמש יחלו לפעול כבר היום בשעה 14:00.

מסעדות החל מהיום יוכלו לארח עד 50 איש במתחם הכולל שלהן בפנים ובחוץ. כאשר , 20 סועדים יוכלו לשבת בפנים המסעדה, ו-30 בחוץ. בנוסף למסעדות מקומות נוספים ייסגרו לגמרי עד להודעה חדשה ביניהם: קייטנות, תנועות נוער, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות, אירועי התרבות, בתי קולנוע, פאבים, ברים ומועדונים. אולמות האירועים עוד יכולים לארח 50 איש, אך ממחר ייסגרו גם כן.

הגבלות נוספות הן: איסור של התקהלות מעל 20 איש, מנייני תפילה בבתי הכנסת של עד 19 איש. נושא שעוד בבירור הוא עניין התחבורה הציבורית, אמש הציעה הממשלה כי יהיו  עד 20 איש באוטובוס, כשהחלונות פתוחים וללא מיזוג אוויר. אלא שהגבלה זו איננה ישימה ולכן הוחלט הממשלה מסמיכה את שרת התחבורה לקבוע מספר אחר בהסכמת שר הבריאות והמל"ל. 

עוד חוק נוסף שיחל כבר היום הוא  העלאת גובה הקנס המינהלי בגין אי עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים. עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים. גורם שאינו שוטר, יעבור הכשרה ייעודית לעניין זה וכי הפעלת פיקוח והטלת קנס בגין עבירה זו תעשה בהתאם למדיניות אכיפה כללית, בהתחשב, בין השאר בצורך באכיפה לפי אמות מידה שוויוניות, בשים לב לצורך בקביעת תנאים לאכיפה כלפי אוכלוסיות מיוחדות ובאפשרות להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן