עורך דינו של נתניהו התפטר מייצוגו

מיכה פטמן מעורכי דינו של נתניהו בעניין כתבי האישום, מתפטר מייצוג נתניהו. הפרישה מגיעה בעקבות הסירוב של ועדת ההיתרים לאשר לראש הממשלה קבלת מתנה בסך 10 מיליון שקלים לצורך מימון הגנתו המשפטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 09:10 טז בתמוז התשפ

עורך דינו של נתניהו התפטר מייצוגו
מיכה פטמן, צילום: Miriam Alster/Flash90

בעוד עשרה ימים יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין כתבי האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר (ד') פורסם בכאן 11 כי עורך הדין מיכה פטמן, המייצג את נתניהו בתיקים, התפטר מתפקידו. הפיטורים מגיעים ככל הנראה לאחר שוועדת ההיתרים  לא אישרה לנתניהו לקבל מימון בסך 10 מיליון שקלים ממקורבו ספסנר פרטרידג' לצורך הגנתו המשפטית. 

המשמעות העיקרית של הפרישה של פטמן היא האפשרות כי הדיון בבית המשפט יידחה, עד שיימצא לנתניהו סנגור חדש. בדיון בבית המשפט עתידים היו לדון קביעת לוח הזמנים לשמיעת עדי התביעה הראשונים. לשם כך בדיונים נדרשים הצדדים להעלות טענות ובקשות שונות, אלא שכעת פטמן לא יהיה בדיון, מה שיוביל ככל הנראה דחייה של הדיון.

גורמים המקורבים למעון ראש הממשלה אמרו: "מבחינת נתניהו הוא היה רוצה לפרק את הממשלה עוד לפני תחילת שמיעת ראיות התביעה במשפטו. הוא היה עושה זאת אלמלא השתוללות הקורונה. מבחינתו יש לו סיכוי לקבל 63 מנדטים ולהעביר בכנסת חוק שיגרום לדחיית משפטו עד לסיום כהונתו. במקביל, הוא ינסה להעביר את פסקת ההתגברות – את חוק עוקף בג"ץ".