תם הדיון הראשון במשפט נתניהו: לא יצטרך להתייצב לדיונים המקדמיים

הדיון הראשון במשפט ראש הממשלה ארך פחות משעה, ונדונו בו עניינים קדם-משפטיים, בעיקר בנושא לוח הזמנים של המשפט. החלטות יינתנו בהמשך, אך נתניהו לא יצטרך להתייצב לדיונים הבאים, עד לשלב ההוכחות. הדיון הבא - בעוד חודשיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 16:20 א בסיון התשפ

תם הדיון הראשון במשפט נתניהו: לא יצטרך להתייצב לדיונים המקדמיים
נתניהו בבית המשפט, צילום: עמית שבי, פלאש 90

הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעומד לדין לאחר שהואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים ובשלושה תיקים שונים, הסתיים אחר הצהריים (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים, פחות משעה לאחר שהחל.

משפט נתניהו: "בפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים"

בדיון נדונו בעיקר עניינים הקשורים במהלך המשפט עצמו, בעיקר סביב לוח הזמנים שיינתן לפרקליטי ההגנה - של נתניהו, מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ונוספים - לעבור על חומרי החקירה. החלטת השופטים תינתן בהמשך, אך כך או כך ראש הממשלה לא יצטרך להתייצב להמשך הדיונים, עד לשלב ההוכחות, שלא צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. הדיון הבא במשפט, שיתקיים בנוכחות עורכי הדין בלבד, ייערך ב-19.7, בעוד קצת פחות מחודשיים.

בפתח הדיון נשאלו הנאשמים, ובראשם ראש הממשלה נתניהו, האם הם מכירים את כתבי האישום וקראו אותם. ראש הממשלה השיב בחיוב. הנאשמים לא נשאלו האם הם כופרים בהאשמות או מודים בהם.

ראש הממשלה אמר בהצהרה לפני הדיון: "מה שעומד היום למשפט זה הרצון לסכל את רצון העם והימין. השמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי אז גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. לא אכפת להם שיבוא במקומי פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד ישנם. אבל אני לא כזה ולא מוכן לעקור יישובים. הפרקליטות חברה לעיתונאי השמאל בניסיון לסכל את רצון העם. אני לא מוכן שיאתרגו אותי. אני מגיע לפה בגו זקוף וראש מורם. 

נתניהו בבית המשפט על שרים וח"כים מהליכוד

נתניהו בבית המשפט עם שרים וח"כים מהליכודצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"פעמיים הם התערבו בבחירות כדי שאבוא לכאן כאזרח מובס וחפוי ראש. אבל אזרחי ישראל נתנו לי יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות המדינה"

עוד הוסיף, "התקשורת רוצה לצלם אותי כאן במסגרת מסע תעמולה שלה אבל אני רוצה שיראו את כל התמונה - מבקש שכל המשפט ישודר בשידור חי, דורש לפרסם את התמלילים שבהם סוחטים עדים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן