האם שנת הלימודים תשפ"א תתחיל בזמן?

שר החינוך יכנס הבוקר דיון עם פורום ההנהלה הבכיר במשרד, במטרה לבחון את ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים. האתגרים: כמות כיתות מספקת, שמירה על מרחקים בין התלמידים והחורף שיגיע אחרי החגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 08:00 טז בתמוז התשפ

האם שנת הלימודים תשפ"א תתחיל בזמן?
צילום: shutterstock

החופש הגדול כבר החל, אך נראה כי עדיין לא ברור האם הוא גם יסתיים בראשון לספטמבר. מאז פרוץ נגיף הקורונה מערכת החינוך לא הצליחה להתמודד בצורה ראויה עם הלימודים בבתי הספר. כזכור, מאחרי פורים עברו התלמידים ללמידה מרחוק, וכך נמשך במשך חודשיים. לאחר מכן התירו את שיבת הלימודים בצורה חלקית, אך התברר במהרה כי בתי הספר הפכו למדגרות קורונה והחלו מספר הדבקות גדול ברחבי הארץ. האתגרים לא תמו גם מצד ארגוני המורים שדרשו לסיים את השנת הלימודים בזמנה.

הבוקר (ד') שר החינוך יואב גלנט צפוי לכנס דיון עם פורום ההנהלה הבכיר במשרד החינוך, ולבדוק את ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. מול מערכת החינוך ניצבים אתגרים רבים, שלא בטוח שיוכלו להתגבר עליהם עד מועד תחילת שנת הלימודים. האתגר העיקרי הוא הכנת הכיתות לבואם של התלמידים, כמות התלמידים בכיתה חייבת להצטמצם אם לא רוצים להפוך את הכיתות לנקודות הדבקה. אלא שצמצום הכיתות ידרוש ממערכת החינוך להמציא כיתות נוספות, או ששוב התלמידים ילמדו בקפסולות. נקודה נוספת היא הקפדה יתרה על ההנחיות וחיטוי יום-יומי, כדי למנוע הדבקות כמו אלו שקרו בחודש האחרון, על אף הלמידה בקפסולות.

אתגר נוסף שעומד הפני המערכת הוא, שגם אם יצליחו להיערך בהתאם לשנת הלימודים, בין חודש לחודשיים לאחר שנת הלימודים החורף אמור להתחיל. על פי כל הגורמים הרפואיים, בחורף הקורונה אמורה לחזור ולהכות חזק בציבור בישראל. מערכת החינוך צריכה להיערך בהתאם לוגיסטית ותקציבית כדי למנוע שבתי הספר לא ייסגרו רק חודש אחרי פתיחת הלימודים. ואתגר נוסף הוא כמובן הכנת המורים לכל מציאות שתבחר ולהסדיר גם את משכורתם מראש. כלל ההכנות הללו עוד עלולים לגרום ששנת הלימודים לא תחל בזמן.  

 אמש משרד החינוך סיכם את נתוני התחלואה: מספר החולים הכולל: 1,471 (מתוך כ- 2,300,00 תלמידים ומתוך כ- 200,000 עובדי הוראה). 31,262 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי (מתוך: 2.3 מיליון תלמידים וכ- 200,000 עובדי הוראה), כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.