מנדלבליט חושף: בחינות הרבנות לנשים הוא מתווה של הרבנות ומשרד הדתות

מבוכה לרבנות: לאחר הסערה סביב ההחלטה של בג"ץ לאפשר מבחני הסמכה לרבנות לנשים, היועץ המשפטי לממשלה חושף כי הבחינות יעשו במסגרת חדשה של 'ידע תורני', לא בכדי לקבל כשירות מהרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 20:44 טו בתמוז התשפ

מנדלבליט חושף: בחינות הרבנות לנשים הוא מתווה של הרבנות ומשרד הדתות
מנדלבליט בוועדה לביקורת המדינה, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

לאחר שבוע של סערה ואיומים, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט חושף שמתווה הבחינות לנשים הוא מתווה של הרבנות ומשרד הדתות. על פי המתווה הבחינות יערכו במסגרת חדשה של 'ידע תורני', לא בכדי לקבל כשירות מהרבנות.

כזכור, בתשובת המדינה לעתירה שהגישו נשות הלכה, בדרישה לאפשר להן לגשת לבחינות ההלכה של הרבנות הראשית, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי במצב הקיים ישנם קשיים משפטיים הנוגעים לאופן התנהלות הרבנות, וכי המדינה תפעל להקמת מערך בחינות תורניות חלופי שיהיה פתוח באופן שווה לנשים.

ברבנות הראשית הודיעו כי הם לא מקבלים את ההחלטה ומסרה כי היא דוחה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה התומכת בקיום בחינות רבנות לנשים: "הרבנות הראשית לישראל איננה מוסד להשכלה גבוהה ותפקידה הוא להכשיר רבנים בישראל, נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א הנחה את גורמי המקצוע ברבנות הראשית להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות, ההלכה  והמסורת היהודית שהרבנות אמונה על שמירתם אינן מאפשרים הכשרת נשים לרבנות".

עוד נמסר כי "הרבנות הראשית מודיעה, כי ככל שתהיה הנחייה משפטית שתחייב אותה להכשיר נשים לרבנות בניגוד להלכה, הרי שיושבת כליל מערך הסמכת הרבנים ולא יתקיימו בחינות רבנות עד לתיקון חקיקה שיסדיר העניין".