הרבנות הראשית דוחה את האפשרות לקיום בחינות רבנות לנשים

הרבנות הראשית לישראל דוחה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה התומכת בקיום בחינות רבנות לנשים. הרב הראשי יצחק יוסף הנחה את גורמי המקצוע ברבנות הראשית להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות. "זה בניגוד להלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 13:46 ח בתמוז התשפ

הרבנות הראשית דוחה את האפשרות לקיום בחינות רבנות לנשים
מדרשה. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמש (ב') הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי המדינה תפעל להקמת מערך בחינות תורניות חלופי שיהיה פתוח באופן שווה לנשים, וכי העובדה שנשים לא יכולות להיבחן כיום היא בעייתית מבחינה משפטית. עתירה של ארגון עתים בנושא הוגשה כבר לפני למעלה משנה בטענה על אפליה שנגרמת לנשות הלכה, שאינן יכולות לגשת לבחינות שעורכת הרבנות הראשית מטעמה של מדינת ישראל. לאחר הודעת מנדלבליט מסרו העותרים: "תשובת המדינה נותנת פתח לשינוי". אלא שברבנות לא מקבלים את ההחלטה.

לראשונה: נשים יוכלו להיבחן בבחינות הרבנות הראשית

הרבנות הראשית לישראל מסרה בתגובה כי היא דוחה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה התומכת בקיום בחינות רבנות לנשים: "הרבנות הראשית לישראל איננה מוסד להשכלה גבוהה ותפקידה הוא להכשיר רבנים בישראל, נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א הנחה את גורמי המקצוע ברבנות הראשית להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות, ההלכה  והמסורת היהודית שהרבנות אמונה על שמירתם אינן מאפשרים הכשרת נשים לרבנות".

עוד נמסר כי "הרבנות הראשית מודיעה, כי ככל שתהיה הנחייה משפטית שתחייב אותה להכשיר נשים לרבנות בניגוד להלכה, הרי שיושבת כליל מערך הסמכת הרבנים ולא יתקיימו בחינות רבנות עד לתיקון חקיקה שיסדיר העניין".

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו להודעת הרבנות הראשית: "בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה אדירה ומבורכת בכניסתן של תלמידות חכמים לעולם הוראת ההלכה. סירוב הרבנות להכיר בתהליך זה הינו עיוורון להתקדמות תורנית שכל העולם הדתי מתקדם אליו. זה שנים שהרבנות מסרבת לפתוח את שעריה בכשרות, בגיור, בהסמכה של נשים ועוד. דווקא ההקשחה של הנהלים גורמת לאזרחים רבים להתרחק מהרבנות להפעיל לחץ לפתיחת מסלולים מקבילים מחוץ לה. ההתבצרות במונופול בלתי מתפשר פוגעת גם ביחס הציבור לרבנות, וגם ברבנות עצמה. אנו קוראים לרבנות לחשב מסלול מחדש ולא לחסום את דרכן של מורות הלכה גדולות בתורה".