התפשטות הקורונה |6 חולים בבית אבות בקריית ביאליק

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ואם עד כה הצליחו בתי האבות להישמר בריאים, בבית אבות בקריית ביאליק אובחנו שישה חולים מתוך תשעה דיירים שלא הרגישו טוב. ראש העיר על משרד הבריאות: "הם מנותקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 20:01 טו בתמוז התשפ

התפשטות הקורונה |6 חולים בבית אבות בקריית ביאליק
בדיקות קורונה. ארכיון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

התפשטות הקורונה גם בבתי האבות. בית החולים רמב"ם בחיפה מסר היום (ג')  כי "מבית האבות בן יהודה בקרית ביאליק פונו אתמול בלילה והבוקר 9 דיירים שהרגישו שלא בטוב. בבדיקות קורונה נמצא כי 6 מהם חיוביים לקורונה. אושפזו במחלקת קורונה . כולם נכון לעכשיו במצב טוב".

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, הגיב ותקף את משרד הבריאות והתנהלותו: "הזוי בעיני כאשר ישנה התפרצות של מגיפה בבית אבות אצלי בעיר, עם מספר כזה גדול של חולים מאומתים בזמן אמת ומשרד הבריאות לא דואג לעדכן אותי, ואני צריך לדעת את זה מעיתונאים"

לדבריו, "המשרד הזה מנותק ולא מבין את תפקידו ומתנהל באופן כושל וחסר אחריות, מקווה ששר הבריאות ינער את האנשים במשרד הזה. לא יכול להיות שמתחילת משבר הקורונה אני לא מקבל נתונים מהמשרד מי הם האנשים החולים, באיזה שכונות, והיכן הם גרים בעיר, כדי שנוכל להיערך ולתת את המענים הנכונים. הם מנותקים"

מבית האבות נמסר: "בבית האבות בן יהודה בקרית ביאליק אובחנו 5 דיירים ממחלקת תשושי נפש גלבוע בקורונה והם מטופלים בבית החולים רמב״ם בחיפה. אנו שומרים על קשר רציף עם משפחותיהם".

לדבריהם, "המקרה הראשון מזה חמישה חודשים התגלה אתמול בלילה, לאחר פינוי של דייר בגיל 80+ עם חום לבדיקות בבית החולים כרמל. לאחר שאובחן שם כחולה קורונה, הוא הועבר לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. עוד בטרם קיבלנו את המידע הזמנו בדיקות יזומות לכלל דיירי המחלקה בהן נמצאו עוד 4 דיירים עם תסמיני חום. אלה הועברו ישירות לביה"ח רמב"ם, שם אובחנו כחולי קורונה. יצויין שזהו סבב שלישי של בדיקות בגל הקורונה האחרון שאנחנו מזמינים, כאשר שני הסבבים הראשונים נמצאו נקיים לחלוטין".

"בעקבות ממצאים אלה, דיווחנו ביוזמתנו לחמ"ל קורונה בראשות פרופ' נמרוד מימון כי אנו מבקשים בדיקות מיידיות לקורונה לכלל 169 הדיירים ו-147 אנשי הצוות של בית האבות. בדיקות אלה נערכו היום ע"י אנשי מד"א, ואנו מחכים לתוצאות. בינתיים כל בית האבות נכנס לבידוד, וקיימת הפרדה מוחלטת בין המחלקות ואנשי הצוות. כפי שהקפדנו עד כה, כל אנשי הצוות שלנו במיגון מלא, כנדרש ע"פ הנחיות משרד הבריאות", מסרו בבית האבות.

ומציינים: "לצערנו, המידע אודות הדיירים שלנו בבית החולים לא נמסר אלינו ישירות אלא דרך הגריאטר המחוזי, בשל נהלים פנימיים של משרד הבריאות. בינתיים, אנשי הצוות ממשיכים לטפל באופן מסור ומקצועי בכל דייר, בהתאם לפרוטוקול הטיפול הפרטני שלו ובפיקוח רפואי צמוד. עדכון על מצב הדיירים נמסר באופן רציף ושוטף לרופא ולגריאטר המחוזי, וכן לחמל קורונה בניהול פרופ' נמרוד מימון".
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן