בג"ץ דחה את הבחירות לרבנות קריית ביאליק

בג"ץ קיבל את עתירת תושבי העיר לפיה רק חלק קטן מבתי הכנסת בעיר לקחו חלק בהליך הדמוקרטי לבחירת רב העיר. העותרים: "בג"ץ מנע מחטף למינוי רב עיר בישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 22/04/12 09:20 ל בניסן התשעב

בג"ץ דחה את הבחירות לרבנות קריית ביאליק
יוסף אבי ויאיר אנגל, צילום: יוסף אבי ויאיר אנגל

היום (א') לא יתקיימו הבחירות המתוכננות לרבנות העיר קריית ביאליק, זאת לאחר שבג"ץ הוציא בסוף השבוע האחרון צו ביניים המונע את קיום הבחירות.

החלטת בג"ץ הגיעה על רקע עתירה שהגישו תושבי העיר, בטענה כי המשרד לשירותי דת אפשר רק לשלושה בתי כנסת להרכיב את מחצית מחברי האסיפה הבוחרת, זאת על אף שלמעשה שמונה בתי כנסת היו אמורים לשלוח נציגים מטעמם. עוד קבע בג"ץ, בצו על תנאי שהוציא, כי המשרד לשירותי דת יידרש לנמק מדוע לדעתם ההליך היה תקין עד כה.

עו"ד מרדכי אייזנברג, המייצג את העותרים, אמר כי החלטת בג"ץ "מנעה מחטף למינוי רב עיר בישראל, שלא בהליך דמוקרטי ייצוגי". עו"ד אייזנברג הביע מורת רוח מכך שיש צורך לפנות לבג"ץ על מנת "למנוע את זילות הרבנות בערים בידי המופקדים על שירותי הדת".

מאז שנת 2009 מכהן הרב יוסף ישר, רב העיר עכו, כממלא מקום רב העיר קריית ביאליק. הרב ישר מונה לתפקידו על ידי מועצת הרבנות הראשית, לאחר שהרב עמינדב קריספין התפטר מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין שלכאורה ביצע בעובדות במועצה הדתית ובאישה שביקשה להתחתן.