האלוף במיל' רוני נומה מועמד מוביל לתפקיד לניהול משבר הקורונה

האלוף במיל' רוני נומה, אלוף פיקוד מרכז לשעבר, שניהל את ההתמודדות עם משבר הקורונה בעיר בני ברק בתקופת הגל הראשון, עלה כמועמד לנהל את מערך ההתמודדות הארצית עם הנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 16:24 טו בתמוז התשפ

האלוף במיל' רוני נומה מועמד מוביל לתפקיד לניהול משבר הקורונה
אלוף במיל' רוני נומה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

לפי הדיווח, האלוף במיל' רוני נומה, אלוף פיקוד מרכז לשעבר, שניהל את ההתמודדות עם משבר הקורונה בעיר בני ברק בתקופת הגל הראשון, ינהל את מערך ההתמודדות הארצית עם הנגיף, כך דווח בחדשות 13.

על רקע גל ההתפטרויות בצמרת משרד הבריאות בתוכן התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי מוקדם יותר היום, כחודש לאחר ההודעה על התפטרותו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. ולצד הקריאות להעברת אחריות ומינוי פרויקטור חיצוני, עלה שמו של האלוף במיל' רוני נומה כאחת האופציות המובילות לתפקיד. 

בין השמות הנוספים שעלו כמועמדים לשמש כמנהלי הטיפול במשבר הקורונה היה גם יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט, שהציע את עצמו לתפקיד לפני כשבועיים. בנט מבקר את מדיניות הממשלה בשבועות האחרונים באופן קבוע ומציג תכניות משלו לפתרון המצב.

מועמד נוסף שהציע את עצמו כמנהל הטיפול במשבר הוא האלוף במיל' ח"כ יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, שאמר כי יהיה מוכן להתפטר מן הכנסת על מנת לעמוד בראש המאבק כנגד התפשטות הנגיף וניהול המשבר הכלכלי.

לאחרונה עלו גם דיונים בנושא העברת סמכויות הטיפול בקורונה לידי משרד הביטחון, בראשות בני גנץ, שאמר ב "צריך להשתמש בצה"ל ופיקוד העורף כדי לתת שירות טוב יותר". שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן תמך גם הוא בהעברת האחריות לידי פיקוד העורף.